Thực trạng quản lí hoạt động dạy học theo hướng chuyển đổi số: Một nghiên cứu trường hợp tại Thành phố Hồ Chí Minh

Các tác giả

  • Trần Văn Đạt Học viên cao học Khóa 22.1, Trường Đại học Sài Gòn

Tóm tắt

Education 4.0 has been directly and strongly influencing higher education. To meet the development needs of today's society, education must be innovated, which is one of the key issues considered in current education is digital transformation. The positive results from educational digital transformation achieved recently will be an essential driving force from which agencies will continue to strive and fundamentally and comprehensively innovate education in the coming time, thereby contributing to improving the quality of human resources and creating momentum for Vietnamese education to make a breakthrough in a more comprehensive digital transformation process. Tung Thien Vuong Secondary School, District 8, Ho Chi Minh City is also taking steps towards digital transformation. Research results show that the implementation of teaching management activities towards digital transformation at Tung Thien Vuong Secondary School is assessed to meet the requirements, meeting the set criteria related to the level of perceiving, planning, organizing, leading, controlling, and evaluating. The research also provides meaningful data sources, creating a foundation to assess the effectiveness of managing teaching activities toward digital transformation at the unit.

Tài liệu tham khảo

Bộ Thông tin và Truyền thông (2021). Cẩm nang chuyển đổi số. NXB Thông tin và Truyền thông.

Bùi Văn Dũng, Trần Thị Thuý (2018). Tác động của cuộc Cách mạng công nghiệp 4.0 đối với giáo dục. Tạp chí Khoa học xã hội Việt Nam, 7, 22-27

Đinh Văn Đệ, Phạm Hữu Lộc, Nguyễn Kính, Lương Xuân Thịnh, Nguyễn Thành Nam (2023). Chuyển đổi số trong công tác quản lí đào tạo: Nghiên cứu tại Trường Cao đẳng Lý Tự Trọng Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Giáo dục, 23(số đặc biệt 8), 313-318.

Lê Chi Lan (2023). Những yếu tố liên quan đến chuyển đổi số tại các cơ sở giáo dục. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Văn Lang, 5, 56-65.

Le, L. C., & Co, D. T. M. (2021). Solutions for Developing University Lecturers’ Competences to Meet the Education 4.0 Requirements. Vietnam Journal of Education, 5(1), 33-43. https://doi.org/10.52296/vje.2021.30

Tạ Thị Thu Hằng (2023). Giải pháp nâng cao năng lực lãnh đạo cho hiệu trưởng trường trung học cơ sở trong thực hiện chuyển đổi số. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 44(4), 108-117.

Thủ tướng Chính phủ (2020). Quyết định số 749/QĐ-TTg ngày 03/6/2020 về phê duyệt chương trình chuyển đổi số quốc gia đến năm 2025, định hướng đến năm 2030.

Đã Xuất bản

28.06.2024

Cách trích dẫn

Trần, V. Đạt. (2024). Thực trạng quản lí hoạt động dạy học theo hướng chuyển đổi số: Một nghiên cứu trường hợp tại Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp Chí Giáo dục, 24(đặc biệt 7), 238–243. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/2351

Số

Chuyên mục

Các bài báo