Thiết kế kế hoạch hoạt động khám phá khoa học nhằm phát triển năng lực số cho trẻ mẫu giáo
Tóm tắt
Developing children's digital competences is one of the goals of preschool education in the current digital transformation process. Scientific discovery activities create opportunities for preschool children to form and use digital competencies to learn and perceive the world around them effectively and quickly. Designing scientific discovery activities through the use of modern means and the support of technology and software also helps children interact and experience rich phenomena that are close to real life. The article focuses on clarifying the digital competence of kindergarten children based on the principles of organizing scientific discovery activities, thereby proposing a process for designing scientific discovery activities to develop digital competence for kindergarten children at preschool.
Tài liệu tham khảo
Hoàng Thị Phương (2009). Lí luận và phương pháp hướng dẫn trẻ làm quen với môi trường xung quanh. NXB Đại học Sư phạm.
Lam, H. T., Nguyen, L. T., & Van, P. D. (2021). Digital capacity in current education 4.0 development tendency. Journal of Technical Education Science, 16(1), 50-58.
Law, N. W. Y., Woo, D. J., De la Torre, J., & Wong, K. W. G. (2018). A global framework of reference on digital literacy skills for indicator 4.4.2. Masoumi, D., & Bourbour, M. (2024). Framing adequate digital competence in early childhood education. Educ Inf Technol. https://doi.org/10.1007/s10639-024-12646-7
Nascimbeni, F., & Vosloo, S. (2019). Digital literacy for children: exploring definitions and frameworks: UNICEF Office of Global Insight and Policy. Su, J., & Yang, W. (2024). Digital competence in early childhood education: A systematic review. Education and Information Technologies, 29(4), 4885-4933. https://doi.org/10.1007/s10639-023-11972-6
Trịnh Thị Anh Hoa, Trịnh Vân Hà (2023). Thực trạng chuyển đổi số trong quản lí trường mầm non và phổ thông hiện nay. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 12, 20-27.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .