Thiết kế kế hoạch hoạt động khám phá khoa học nhằm phát triển năng lực số cho trẻ mẫu giáo

Các tác giả

  • Hà Thị Cẩm Nhung Trường Đại học Thủ đô Hà Nội

Tóm tắt

Developing children's digital competences is one of the goals of preschool education in the current digital transformation process. Scientific discovery activities create opportunities for preschool children to form and use digital competencies to learn and perceive the world around them effectively and quickly. Designing scientific discovery activities through the use of modern means and the support of technology and software also helps children interact and experience rich phenomena that are close to real life. The article focuses on clarifying the digital competence of kindergarten children based on the principles of organizing scientific discovery activities, thereby proposing a process for designing scientific discovery activities to develop digital competence for kindergarten children at preschool.

Tài liệu tham khảo

Hoàng Thị Phương (2009). Lí luận và phương pháp hướng dẫn trẻ làm quen với môi trường xung quanh. NXB Đại học Sư phạm.

Lam, H. T., Nguyen, L. T., & Van, P. D. (2021). Digital capacity in current education 4.0 development tendency. Journal of Technical Education Science, 16(1), 50-58.

Law, N. W. Y., Woo, D. J., De la Torre, J., & Wong, K. W. G. (2018). A global framework of reference on digital literacy skills for indicator 4.4.2. Masoumi, D., & Bourbour, M. (2024). Framing adequate digital competence in early childhood education. Educ Inf Technol. https://doi.org/10.1007/s10639-024-12646-7

Nascimbeni, F., & Vosloo, S. (2019). Digital literacy for children: exploring definitions and frameworks: UNICEF Office of Global Insight and Policy. Su, J., & Yang, W. (2024). Digital competence in early childhood education: A systematic review. Education and Information Technologies, 29(4), 4885-4933. https://doi.org/10.1007/s10639-023-11972-6

Trịnh Thị Anh Hoa, Trịnh Vân Hà (2023). Thực trạng chuyển đổi số trong quản lí trường mầm non và phổ thông hiện nay. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 12, 20-27.

Đã Xuất bản

05.08.2024

Cách trích dẫn

Hà, T. C. N. (2024). Thiết kế kế hoạch hoạt động khám phá khoa học nhằm phát triển năng lực số cho trẻ mẫu giáo. Tạp Chí Giáo dục, 24(đặc biệt 8), 41–47. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/2402

Số

Chuyên mục

Các bài báo