Tác động của mô hình “Lớp học đảo ngược” đối với năng lực vận dụng ngữ pháp trong bài viết tiếng Anh
Tóm tắt
This study was conducted at a secondary school with the aim of identifying the impacts of the flipped classroom model on students’ use of grammar in their writing tasks. It adopted the action research design (Kemmis & McTargat, 1988) with a Pre-cycle and two cycles. The data were collected from the scores of the students’ writing tasks in the Pre-cycle and the two cycles, and a semi-structured interview with the students. The results showed that the flipped grammar lessons helped students improve their use of grammar in writing; also, the students expressed positive opinions of the flipped classroom model since it was easy, interesting and motivating for them.
Tài liệu tham khảo
Braddock, R., Lloyd-Jones, R. & Schoer, L. (1963). Research in written composition. Urbana, IL: National Council of Teachers of English.
Han, Y. J. (2015). Successfully flipping the ESL classroom for learner autonomy. NYS TESOL Journal, 2(98), 98-109.
Hung, H. (2014). Flipping the classroom for English language learners to foster active learning. Computer Assisted Language Learning, 28(1), 81-96. http://dx.doi.org/10.1080/09588221.2014.967701
Kemmis, S. & McTaggart, R. (1988). The action research planner. Victoria: Deakin University Press.
Lê Thị Minh Thanh (2016). Xây dựng mô hình “lớp học đảo ngược” ở trường đại học. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 61(3), 20-27.
Nguyễn Thế Dũng (2015). Nghiên cứu sử dụng mô hình lớp học đảo ngược: những khó khăn, thách thức và khả năng ứng dụng. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 60(8), 85-92.
O'Brien, R. (2001). Um exame da abordagem metodológica da pesquisa ação (An overview of the Methodological Approach of Action Research). Brazil: Universidade Federal da Paraíba. (English version).
Subasini, M. & Kokilavani, B. (2013). Significance of grammar in technical English. International Journal of English Literature and Culture, 1(3), 56-58.
Suleiman, M. F. (2000). The process and product of writing: Implications for elementary school teachers. ERIC Digest, ERIC Identifier ED 442299.
Tran, T. T. Q. (2017). Students’ perceptions of flipped model on Facebook for educational purposes. IOSR Journal of Research & Method in Education, 7(3), 7-14. http://dx.doi.org/10.9790/7388-0703020714
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .