Tác động của mô hình “Lớp học đảo ngược” đối với năng lực vận dụng ngữ pháp trong bài viết tiếng Anh

Các tác giả

  • Lưu Thị Kim Nhung Trường Đại học Sư phạm Hà Nội
  • Lê Hà Chi Trường THCS và THPT Nguyễn Siêu, Hà Nội

Tóm tắt

This study was conducted at a secondary school with the aim of identifying the impacts of the flipped classroom model on students’ use of grammar in their writing tasks. It adopted the action research design (Kemmis & McTargat, 1988) with a Pre-cycle and two cycles. The data were collected from the scores of the students’ writing tasks in the Pre-cycle and the two cycles, and a semi-structured interview with the students. The results showed that the flipped grammar lessons helped students improve their use of grammar in writing; also, the students expressed positive opinions of the flipped classroom model since it was easy, interesting and motivating for them.

Tài liệu tham khảo

Braddock, R., Lloyd-Jones, R. & Schoer, L. (1963). Research in written composition. Urbana, IL: National Council of Teachers of English.

Han, Y. J. (2015). Successfully flipping the ESL classroom for learner autonomy. NYS TESOL Journal, 2(98), 98-109.

Hung, H. (2014). Flipping the classroom for English language learners to foster active learning. Computer Assisted Language Learning, 28(1), 81-96. http://dx.doi.org/10.1080/09588221.2014.967701

Kemmis, S. & McTaggart, R. (1988). The action research planner. Victoria: Deakin University Press.

Lê Thị Minh Thanh (2016). Xây dựng mô hình “lớp học đảo ngược” ở trường đại học. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 61(3), 20-27.

Nguyễn Thế Dũng (2015). Nghiên cứu sử dụng mô hình lớp học đảo ngược: những khó khăn, thách thức và khả năng ứng dụng. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 60(8), 85-92.

O'Brien, R. (2001). Um exame da abordagem metodológica da pesquisa ação (An overview of the Methodological Approach of Action Research). Brazil: Universidade Federal da Paraíba. (English version).

Subasini, M. & Kokilavani, B. (2013). Significance of grammar in technical English. International Journal of English Literature and Culture, 1(3), 56-58.

Suleiman, M. F. (2000). The process and product of writing: Implications for elementary school teachers. ERIC Digest, ERIC Identifier ED 442299.

Tran, T. T. Q. (2017). Students’ perceptions of flipped model on Facebook for educational purposes. IOSR Journal of Research & Method in Education, 7(3), 7-14. http://dx.doi.org/10.9790/7388-0703020714

Đã Xuất bản

05.10.2021

Cách trích dẫn

Lưu , T. K. N., & Lê , H. C. (2021). Tác động của mô hình “Lớp học đảo ngược” đối với năng lực vận dụng ngữ pháp trong bài viết tiếng Anh . Tạp Chí Giáo dục, 511(1), 35–40. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/242

Số

Chuyên mục

Các bài báo