Biện pháp quản lí hoạt động dạy học môn Tiếng Việt theo định hướng phát triển năng lực cho học sinh ở các trường tiểu học huyện Nhà Bè, Thành phố Hồ Chí Minh

Các tác giả

  • Cao Thị Thanh Xuân Trường Đại học Sài Gòn
  • Cao Thành Tài Trường Tiểu học Lâm Văn Bền, huyện Nhà Bè, Thành phố Hồ Chí Minh

Tóm tắt

Vietnamese education today has many innovations, especially innovations in educational programs. Vietnamese is an important subject that students can study from grade 1 to grade 12, and is a tool subject for students to learn to gain knowledge of other subjects. Managing Vietnamese teaching activities towards developing student competence in primary schools in Nha Be district, Ho Chi Minh City is an important and urgent issue. This issue helps administrators be more proactive and creative in managing teaching activities for Vietnamese subjects to meet the requirements of the 2018 general education program. This study proposes 05 Measures to manage Vietnamese teaching activities according to the orientation of developing student competence in primary schools in Nha Be district, Ho Chi Minh City. Implementing the above measures systematically, synchronously, and flexibly according to the conditions of each unit will create positive changes in the management of Vietnamese teaching activities towards competence development for students, contributing to improving the quality of education of primary schools in Nha Be district and meeting the requirements of fundamental and comprehensive innovation in education in the current period.

Tài liệu tham khảo

Ban Chấp hành Trung ương (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.

Bộ GD-ĐT (2018). Chương trình giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).

Hoàng Phê (2009). Từ điển Tiếng Việt. NXB Hồng Đức. Nguyễn Quốc Chí, Nguyễn Thị Mỹ Lộc (2012). Đại cương khoa học quản lí. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

Nguyễn Văn Hộ, Hà Thị Đức (2002). Giáo dục học đại cương. NXB Giáo dục.

Phạm Viết Vượng(2000). Giáo dục học. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội. Quốc hội (2019). Luật Giáo dục. Luật số 43/2019/QH14, ban hành ngày 14/6/2019.

Trần Kiểm (2004). Những vấn đề cơ bản của Khoa học Quản lí giáo dục. NXB Đại học Sư phạm.

Đã Xuất bản

25.10.2024

Cách trích dẫn

Cao, T. T. X., & Cao, T. T. (2024). Biện pháp quản lí hoạt động dạy học môn Tiếng Việt theo định hướng phát triển năng lực cho học sinh ở các trường tiểu học huyện Nhà Bè, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp Chí Giáo dục, 24(đặc biệt 10), 152–158. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/2597

Số

Chuyên mục

Các bài báo