Một số biện pháp quản lí dạy học tiếng Anh qua hoạt động trải nghiệm cho học sinh tiểu học: Nghiên cứu tại Thành phố Hồ Chí Minh
Tóm tắt
Teaching through experiential activities will help school students effectively apply the knowledge they have learned in class and acquire new knowledge through practice. Regarding the subject of English, the language being officially used in most countries around the world, teaching English through experiential activities for students in general and primary students ,the foundation level of general education, at present, is really necessary in the period of internationalization of Vietnamese education. The study has proposed 05 solutions for managing English teaching through experiential activities for primary students. These 5 solutions have a dialectical relationship and interact with each other when implemented. Primary schools can flexibly organize implementation depending on the conditions of each school, but it must be implemented synchronously and systematically to create positive changes in teaching management in general, teaching English in particular, achieving the educational goals set.
Tài liệu tham khảo
Bộ GD-ĐT (2018). Chương trình giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).
Đinh Thị Kim Thoa (2015). Báo cáo tổng kết “Mục tiêu, chuẩn kết quả, nội dung, phương pháp, hình thức tổ chức giáo dục, đánh giá kết quả học tập của học sinh thông qua hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong chương trình giáo dục phổ thông mới”. Bộ GD-ĐT.
Đinh Thị Kim Thoa (chủ biên, 2019). Hướng dẫn tổ chức hoạt động trải nghiệm theo chương trình giáo dục phổ thông mới. NXB Đại học Sư phạm.
Hoàng Thúy Nga (2016). Quản lí hoạt động giáo dục kĩ năng sống cho học sinh tiểu học thành phố Hà Nội. Luận án tiến sĩ Khoa học Giáo dục, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.
Larsen-Freeman, D., & Anderson, M. (2011). Techniques & Principles in Language Teaching (3rd ed.). Oxford University Press.
Quốc hội (2019). Luật Giáo dục. Luật số 43/2019/QH14, ban hành ngày 14/6/2019.
Richards, J. C. (2013). Curriculum Approaches in Language Teaching: Forward, Central, and Backward Design. RELC Journal, 44(1), 5-33. https://doi.org/10.1177/0033688212473293
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .