Thực trạng công tác kiểm tra nội bộ tại các trường trung học trên địa bàn huyện Sơn Dương, tỉnh Tuyên Quang
Tóm tắt
Internal school inspection is an important function to provide timely feedback to managers, contributing to improving the quality of school education, especially in the context of current educational innovation. The study used a questionnaire survey method for managers and secondary school teachers in Son Duong district, Tuyen Quang province to assess the current status of internal inspection at secondary schools in the district. The research results showed that, in general, managers and teachers of secondary schools in the district have initially had a correct understanding of the role and importance of internal inspection for general education innovation and student competence development; they also have a certain understanding of the internal inspection process and the contents that need to be inspected and the subjects that are inspected. Secondary schools have proactively developed plans and implemented the plans right from the beginning of the school year. The basic internal inspection content has been implemented according to the instructions of the educational management agency. The study shows that it is necessary to strengthen training and provide specific guidance on internal inspection for managers and secondary school teachers; and have policies to encourage teachers to concurrently perform internal inspection work so that they can participate in this activity more effectively.
Tài liệu tham khảo
Bộ GD-ĐT (2018). Chương trình giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).
Bộ GD-ĐT (2022). Công văn sô 4255/BGDĐT-TTr ngày 31/8/2022 V/v hướng dẫn công tác thanh tra, kiểm tra năm học 2022-2023 đối với giáo dục mầm non, giáo dục phổ thông và giáo dục thường xuyên.
Bộ GD-ĐT (2023). Công văn số 3972/BGDĐT-TTr ngày 07/8/2023, hướng dẫn công tác thanh tra, kiểm tra năm học đối với giáo dục mầm non, giáo dục phổ thông và giáo dục thường xuyên.
Ehren, M. C., & Ehren, M. C. (Eds.). (2016). Methods and Modalities of Effective School Inspections. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-31003-9
Hofer, S. I., Holzberger, D., & Reiss, K. (2020). Evaluating school inspection effectiveness: A systematic research synthesis on 30 years of international research. Studies in Educational Evaluation, 65, 100864
Nguyễn Minh Anh Tuấn (2023). Thực trạng và đề xuất một số giải pháp nâng cao hiệu quả tổ chức dạy học theo định hướng phát triển năng lực học sinh trung học phổ thông trên địa bàn tỉnh Tuyên Quang. Tạp chí Giáo dục, 23(2), 34-40.
Nguyễn Minh Anh Tuấn, Nguyễn Khải Hoàn (2022). Thực trạng triển khai Chương trình giáo dục phổ thông 2018 cấp trung học phổ thông trên địa bàn tỉnh Tuyên Quang hiện nay. Tạp chí Giáo dục, 22(số đặc biệt 3), 201-206.
Nguyễn Thị Minh (2020). Thực trạng quản lí hoạt động kiểm tra nội bộ tại các trường mầm non trên địa bàn thành phố Biên Hoà, tỉnh Đồng Nai. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm - Đại học Huế, 4(56), 63-68.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .