Hoạt động của câu lạc bộ bóng chuyền sinh viên: Nghiên cứu thực trạng tại Đại học Kinh tế Thành phố Hồ Chí Minh phân hiệu Vĩnh Long
Tóm tắt
The volleyball club is one of the academic clubs that practice skills for students of the Ho Chi Minh City University of Economics Campus in Vinh Long province. Evaluating club activities brings many important and necessary benefits because it helps managers see the limitations and difficulties in organizing club activities. Using document reference methods, interview methods, and statistical methods, the research team evaluated the volleyball club activities. The research results show that on the positive side: The organization and management of club activities are appropriate and organized; the club's operating budget is guaranteed from two sources: students' contributions and the support of mass organizations and the Branch. In terms of limitations, the club's student training activities are not regular, the training duration is mainly 1 session/week, the training time is 30 minutes/session, the form of self-training is mainly, the facilities are not fully met. This is an important basis with scientific and practical significance for continuing to research and propose appropriate solutions to promote the volleyball club to operate effectively and develop sustainably.
Tài liệu tham khảo
Bộ GD-ĐT (2020). Thông tư số 48/2020/TT-BGDĐT ngày 31/12/2020 Quy định hoạt động thể thao trong nhà trường.
Bộ Văn hoá, Thể thao và Du lịch (2019). Thông tư 01/2019/TT-BVHTTDL ngày 17/01/2019 Quy định về đánh giá phong trào thể dục, thể thao quần chúng.
Chính phủ (2015). Nghị định số 11/2015 NĐ-CP ngày 31/01/2015 của Chính phủ Quy định về Giáo dục thể chất và hoạt động thể thao trong nhà trường.
Huỳnh Trọng Khải, Đỗ Vĩnh (2010). Giáo trình Thống kê. NXB Thể dục thể thao.
Mull, R. F., Bayless, K. G., & Jamieson, L. M. (2005). Recreational sport management.
Nguyễn Thị Linh (2022). Thực trạng hoạt động câu lạc bộ thể dục thể thao của sinh viên khoa Tiểu học - Mầm non trường Đại học Tây Bắc. Tạp chí Khoa học giáo dục thể chất và thể thao trường học, 2, 69-74.
Smith, B. D. (2008). Motivational factors for student participation in collegiate club sports at Indiana University. Unpublished master’s project. Indiana University, Bloomington, IN.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .