Đánh giá năng lực số của sinh viên tốt nghiệp ngành Giáo dục tiểu học, Trường Đại học Thủ Dầu Một

Các tác giả

  • Võ Thị Thanh Nhàn Trường Đại học Thủ Dầu Một
  • Hồ Ngọc Trung Kiên Trường Đại học Thủ Dầu Một
  • Cù Thị Ánh Tuyết Trường Đại học Thủ Dầu Một

Tóm tắt

The digital transformation process in education requires teachers to have high digital competence. Digital competence of pedagogical students is a top important competence to create a team of cadres and teachers who meet the needs of digital transformation in education. Assessing digital competence of pedagogical students is extremely necessary to improve digital competence for future teachers. The study conducted a survey of 39 employers who are managers of primary schools and 66 alumni of the Primary Education Department of Thu Dau Mot University after they graduated for 1 year. The content of the survey was designed to include evaluation criteria of managers in primary schools and graduates, related to digital knowledge, digital attitudes and the ability to perform related professional activities of alumni. The process of assessing students' digital competencies, regardless of the approach, is a basis for educators to improve and enhance the effectiveness of the training process

Tài liệu tham khảo

Đỗ Văn Hùng (chủ biên), Phạm Hải Chung, Nguyễn Thị Kim Dung, Phan Thanh Đức, Lê Quốc Hải, Trần Đức Hòa, Mai Anh Thơ, Bùi Thanh Thúy (2022). Năng lực số 2022: Khung năng lực số dành cho sinh viên. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

Ghomi, M., & Redecker, C. (2019). Digital Competence of Educators (DigCompEdu): Development and Evaluation of a Self-assessment Instrument for Teachers' Digital Competence. In CSEDU (1) (pp. 541-548).

JISC (2017). Building digital capabilities: The six elements defined. http://repository.jisc.ac.uk/6611/1/JFL0066F _Digigap_mod_ ind_frame.pdf

László, H., Tibor, M. Pintér, Helga Misley, H., Dringó‑Horváth, D. (2024). Validity evidence regarding the use of DigCompEdu as a self-reflection tool: The case of Hungarian teacher educators. Education and Information Technologies. https://doi.org/10.1007/s10639-024-12914-61 3

Redecker, C. (2017). European framework for the digital competence of educators: DigCompEdu (No. JRC107466). Joint Research Centre (Seville site).

UNESCO (2018). A Global Framework of Reference on Digital Literacy. In UNESCO Institute for Statistics.

Vũ Thị Mai Hường (2024). Các tiêu chí đánh giá và định hướng phát triển năng lực số cho sinh viên sư phạm Việt Nam. Tạp chí Giáo dục, 24(4), 1-6.

Đã Xuất bản

30.11.2024

Cách trích dẫn

Võ, T. T. N., Hồ, N. T. K., & Cù, T. Ánh T. (2024). Đánh giá năng lực số của sinh viên tốt nghiệp ngành Giáo dục tiểu học, Trường Đại học Thủ Dầu Một. Tạp Chí Giáo dục, 24(11), 356–361. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/2808

Số

Chuyên mục

Các bài báo