Hoạt động đổi mới phương pháp dạy học môn Tiếng Anh: Nghiên cứu tại một số trường trung học cơ sở huyện Trảng Bom, tỉnh Đồng Nai
Tóm tắt
Innovation in English teaching methods is one of the important conditions to ensure the quality of English teaching activities in secondary schools. This article analyzes the current status of innovation in English teaching methods in secondary schools in Trang Bom district, Dong Nai province, based on the approach to the elements of the teaching and learning process, including the goal of innovation in teaching methods, innovation in teaching and learning activities of teachers and students, activities of English professional groups, activities to foster the competence to use active teaching methods for teachers; testing and evaluating English learning outcomes. The survey results show that most of the survey contents are conducted quite regularly and the results are quite good. However, there are still some existing problems and shortcomings such as the limited competence to apply information technology of some teachers, many students do not have effective English learning methods; the organization of seminars on innovative teaching methods, innovative testing, and assessment of students' learning outcomes has not been focused on and the results achieved are not high. The research results will be an important practical basis for proposing measures to improve the effectiveness of innovative teaching methods for English in secondary schools.
Tài liệu tham khảo
Bộ GD-ĐT (2018a). Chương trình giáo dục phổ thông - Chương trình môn Tiếng Anh (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT, ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).
Bộ GD-ĐT (2018b). Quyết định số 2658/QĐ-BGDĐT ngày 23/7/2018 về Kế hoạch triển khai Đề án dạy và học ngoại ngữ trong hệ thống giáo dục quốc dân giai đoạn 2017-2025.
Carless, D. (2013). Innovation in language teaching and learning. In The Encyclopedia of Applied Linguistics, 1-4.
Blackwell Publishing. https://doi.org/10.1002/9781405198431.wbeal0540
Giang, H. T. (2022). Some effective methods to help students to be much more confident when using business English. Pegem Journal of Education and Instruction, 12(2), 246-250.
Hoàng Văn Vân (2019). Giáo dục ngoại ngữ ở bậc phổ thông trên thế giới: Tình hình hiện tại và những vấn đề. Tạp chí Nghiên cứu nước ngoài, Đại học Quốc gia Hà Nội, 35(5), 1-2.
Ilyosovna, N. A. (2020). The importance of English language. International Journal on Orange Technologies, 2(1), 22-24.
Kurbanova, F. K. (2020). Role of foreign language in the modern world. Экономика и социум, 4 (71), 60-62.
Phan Thị Phượng, Đào Thị Ngân Huyền (2024). Một số “rào cản” trong việc học tiếng Anh của học sinh phổ thông và biện pháp khắc phục. Tạp chí Giáo dục, 24(số đặc biệt 7), 96-100.
Thủ tướng Chính phủ (2017). Quyết định số 2080/QĐ-TTg, ngày 22/12/2017 phê duyệt Đề án “Dạy và học ngoại ngữ trong hệ thống giáo dục quốc dân, giai đoạn 2017-2025”.
Vương Hồng Hạnh (2020). Quản lí dạy học môn Tiếng Anh cho học sinh trung học cơ sở theo hướng phát triển năng lực thực hành tiếng trong Chương trình giáo dục phổ thông mới. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số đặc biệt tháng 12, 98-103.
Waters, A. (2009). Managing innovation in English language education. Language Teaching, 42(4), 421-458.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .