Sự hài lòng của sinh viên với học tập trực tuyến trong thời gian phòng chống dịch Covid-19: nghiên cứu trường hợp tại Trường Đại học Tài chính - Marketing

Các tác giả

  • Trần Nhật Minh Trường Đại học Tài chính - Marketing

Tóm tắt

The uncertainty of the Covid-19 pandemic has led to the fact that online training at higher education institutions should not considered as a  temporary alternative. Student satisfaction in online learning becomes an important factor that needs to be studied to ensure the quality of HEI’s training program. The article presents the results of research on factors affecting student satisfaction at University of Finance - Marketing in the context of online learning and teaching. The results show that, in the context of online training at the University of Finance-Marketing, assessment, lecturers and students are the three factors that affect student satisfaction when participating in online learning.

Tài liệu tham khảo

Baber, H. (2020). Determinants of Students’ Perceived Learning Outcome and Satisfaction in Online Learning during the Pandemic of COVID19. Journal of Education and E-Learning Research, 7(3), 285-292. https://doi.org/10.20448/journal.509.2020.73.285.292

Elshami, W., Taha, M., Abuzaid, M., Saravanan, C., Kawas, S., & Abdalla, M. E. (2021). Satisfaction with online learning in the new normal: Perspective of students and faculty at medical and health sciences colleges. Medical Education Online.

Fenu, G., & Galici, R. (2021). Modelling Student Behavior in Synchronous Online Learning during the COVID-19 Pandemic. 1st International Workshop on Enabling Data-Driven Decisions from Learning on the Web, 28-40.

Iyer, D., & Chapman, T. (2021). Overcoming Technological Inequity in Synchronous Online Learning. Communications of the Association for Information Systems, 48(1). https://doi.org/10.17705/1CAIS.04826

Linh P. Dinh & Trang T. Nguyen (2020). Pandemic, social distancing, and social work education: Students’ satisfaction with online education in Vietnam. Social Work Education, 39(8), 1074-1083. https://doi.org/10.1080/02615479.2020.1823365

Maheshwari, G. (2021). Factors affecting students’ intentions to undertake online learning: An empirical study in Vietnam. Education and Information Technologies. https://doi.org/10.1007/s10639-021-10465-8

Nguyễn Khải Hoàn, Nguyễn Phương Thảo (2017). Nghiên cứu mối quan hệ giữa chất lượng dịch vụ đào tạo với sự hài lòng của sinh viên Trường Đại học Tân Trào. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Tân Trào, 6, 59-63.

Nguyễn Thị Ngọc Xuân (2018). Các yếu tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của sinh viên về chất lượng dịch vụ giáo dục của Trường Đại học Trà Vinh. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt kì 1 tháng 5, 133-137.

O’Connor, P., & Jackson, C. (2008). The Factor Structure and Validity of the Learning Styles Profiler (LSP). European Journal of Psychological Assessment, 24, 117-123. https://doi.org/10.1027/1015-5759.24.2.117

Peterson, A. T., Beymer, P. N., & Putnam, R. T. (2018). Synchronous and Asynchronous Discussions: Effects on Cooperation, Belonging, and Affect. Online Learning, 22(4). https://doi.org/10.24059/olj.v22i4.1517

Sahin, I., & Shelley, M. (2008). Considering Students' Perceptions: the Distance Education Student Satisfaction Model. Journal of Educational Technology & Society, 11(3), 216-223. https://doi.org/10.24059/olj.v22i4.1517

Setiadi, P. M., Alia, D., Sumardi, S., Respati, R., & Nur, L. (2021). Synchronous or asynchronous? Various online learning platforms studied in Indonesia 2015-2020. Journal of Physics: Conference Series, 1987(1), 012016. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1987/1/012016

Tải xuống

Đã Xuất bản

30.06.2022

Cách trích dẫn

Trần, . N. M. (2022). Sự hài lòng của sinh viên với học tập trực tuyến trong thời gian phòng chống dịch Covid-19: nghiên cứu trường hợp tại Trường Đại học Tài chính - Marketing. Tạp Chí Giáo dục, 22(1), 53–58. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/321

Số

Chuyên mục

Các bài báo