Ứng dụng mô hình “Chấp nhận công nghệ” nghiên cứu ý định hành vi học trực tuyến của sinh viên Trường Đại học Đồng Nai trong bối cảnh đại dịch Covid-19

Các tác giả

  • Lê Thị Hoài Lan Trường Đại học Đồng Nai

Tóm tắt

The outbreak of the Covid-19 pandemic has affected many areas around the globe, including the education field. This case study applied a technology acceptance model to examine university students' online learning intention at Dong Nai University. The data is collected through survey questionnaires with students studying online. Technology Acceptance Model (TAM) and theory of rational behavior (TRA) underpin this study. The results show that the online learning system is one of the factors affecting the online learning intention of university students. Thus, the study makes some suggestions to improve the effectiveness of online teaching to  promoting students' intention to learn online.

Tài liệu tham khảo

Bali, S., Liu, M. C. (2018). Students’ perceptions toward online learning and face-to-face learning courses. Journal of Physics: Conference Series, 1108, 012094.

Brahmasrene, T., Lee, J. W. (2012). Determinants of Intent to Continue Using Online Learning: A Tale of Two Universities. Interdisciplinary Journal of Information, Knowledge, and Management, 7, (1), 1-20.

Cantoni, V., Cellario. M., & Porta, M. (2004). Perspectives and challenges in e-learning: towards natural interaction paradigms. Journal of Visual Languages & Computing, 15(5), 333-345.

Davis, F. D., Bagozzi, R. P., & Warshaw, P. R. (1989). User acceptance of computer technology: A comparison of two theoretical models. Management science, 35(8), 982-1003.

Đồng Văn Ngọc (2021). Một số đề xuất đổi mới phương pháp dạy học tại các trường cao đẳng giáo dục nghề nghiệp trong thời kì chuyển đổi số. Tạp chí Giáo dục, 496, 44-48.

Fishbein, M., & Ajzen, I. (1975). Belief, attitude, intention and behavior reading, MA. Addison-Wesley. Ford, RC.

Mahajan, M. V., & Kalpana, R. (2020). A study of students’ perception about e-learning. Indian Journal of Clinical Anatomy and Physiology, 5(4), 501-507.

Park, S. Y. (2009). An analysis of the technology acceptance model in understanding university students’ behavioral intention to use e-learning. Journal of Educational Technology & Society, 12(3), 150-162.

Sezer, B., & Yilmaz. R. (2019). Learning management system acceptance scale (LMSAS): A validity and reliability study. Australasian Journal of Educational Technology, 35(3).

Shekerdemian, L. S. et al. (2020). Characteristics and outcomes of children with coronavirus disease 2019 (COVID-19) infection admitted to US and Canadian pediatric intensive care units. JAMA Pediatr, 174(9), 868-873.

Smith, M., & Winking-Diaz, A. (2004). Increasing students’ interactivity in an online course. The Journal of Interactive Online Learning, 2(3),1-25.

Venkatesh,V., Morris, M. G., Davis, G. B. & Davis, F. D. (2003). User acceptance of information technology: Toward a unified view. MIS quarterly, 27(3), 425-478.

Tải xuống

Đã Xuất bản

05.02.2022

Cách trích dẫn

Lê , T. H. L. (2022). Ứng dụng mô hình “Chấp nhận công nghệ” nghiên cứu ý định hành vi học trực tuyến của sinh viên Trường Đại học Đồng Nai trong bối cảnh đại dịch Covid-19. Tạp Chí Giáo dục, 22(3), 36–41. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/340

Số

Chuyên mục

Các bài báo