Đa dạng hoá các phương pháp giảng dạy tiếng Anh và mức độ hài lòng của sinh viên về tính hiệu quả của các phương pháp: Nghiên cứu tại Trường Đại học Luật Hà Nội
Tóm tắt
The study aimed to examine the relationship between the diversification of English teaching methods and students' satisfaction with the effectiveness of the methods in learning a foreign language and to clarify the views of students and teachers on the barriers and strategies for effectively applying a variety of teaching methods in foreign language classrooms. The study used mixed research methods to generate qualitative and quantitative data. Purposive sampling was used to attract all students K48 and teachers from advanced English classes in the second term of the school year 2023-2024 (at a confidence level of 95% and a sampling error of 5%). The research instruments included questionnaires and interviews. The study revealed the diversity in the regular application of teaching methods in foreign language classrooms. The results also showed a positive correlation between foreign language teaching methods and students' satisfaction with the effectiveness of each method in learning a foreign language. Students and teachers also proposed suggestions and solutions to apply English learning strategies suitable for teaching methods effectively to improve educational quality.
Tài liệu tham khảo
Adunola, O. (2011). The Impact of Teachers’ Teaching Methods on the Academic Performance of Primary School Pupils in Ijebu-Ode Local Government Area of Ogun State. Ego Booster Books, Ogun State, Nigeria.
Baran, M., & Maskan, A. (2010). The Effect of Project-Based Learning On PreService Physics Teachers’ Electrostatic Achievements. Cypriot Journal of Educational Sciences, 5, 243-257.
Blummer, B. (2009). Providing library instruction to graduate students: A review of the literature. Public Services Quarterly, 5(1), 15-39.
Brown, H. D., & Lee, H. (2015). Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. Fourth Edition, Pearson Education.
Collins, J. (2004). Education Techniques for Lifelong Learning: Principles of Adult Learning. Radiographics, 24, 1483-1489.
Krashen, S. D. (1982). Principles and practice in second language acquisition. Oxford, UK: Pergamon.
Lê Thị Tuyết Hạnh, Nguyễn Lê Hoài Thu (2019). Quan niệm về dạy học tiếng Anh hiệu quả của sinh viên Trường Đại học Vinh. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 24, 83-88.
Nguyễn Quý Thanh, Nguyễn Trung Kiên (2010). Sự thực hành học tập tích cực của sinh viên. Tạp chí Khoa học, Đại học Quốc gia Hà Nội: Khoa học Xã hội và Nhân văn, 26, 174-181.
Tebabal, A., & Kahssay, G. (2011). The Effects of Student-Centered Approach in Improving Students’ Graphical Interpretation Skills and Conceptual Understanding of Kinematical Motion. Latin American Journal of Physics Education, 5(2), 9-14,
Thủ tướng Chính phủ (2022). Quyết định số 1156/QĐ-TTg ngày 30/9/2022 về việc phê duyệt Đề án tổng thể “Tiếp tục xây dựng Trường Đại học Luật Hà Nội và Trường Đại học Luật Thành phố Hồ Chí Minh thành các trường trọng điểm đào tạo cán bộ về pháp luật”.
Trương Nguyễn Tường Vy (2021). Đổi mới phương pháp dạy học nhằm nâng cao tính chủ động học tập của sinh viên ngành Tài chính - Ngân hàng, Trường Đại học Công nghệ Thành phố Hồ Chí Minh trong thời đại công nghệ 4,0. Tạp chí Công thương. https://tapchicongthuong.vn/doi-moi-phuong-phap-day-hoc-nham-nang-cao-tinh-chu-dong-hoc-tap-cua-sinh-vien-nganh-tai-chinh-ngan-hang--truong-dai-hoc-cong-nghe-thanh-pho-ho-chi-minh-trong-thoi-dai-cong-nghe-4-0-81943.htm
Vũ Thị Thùy Dung (2019). Một số kinh nghiệm về phương pháp học tập ở bậc Đại học. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 17, 27-31.
Zaman, A., Saeed, S, Hussain, S., & Ghaffar, A. (2013). Relationship between Teaching Approaches and Students Academic Achievement. Journal of American Science, 9(10), 63-66.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .