Hệ thống AI tác nhân trong phân tích nội dung tự động của tập dữ liệu giáo dục

Các tác giả

  • Trần Trung Học viện Dân tộc
  • Đỗ Mạnh Hùng Trường Đại học Công nghiệp Hà Nội
  • Nguyễn Thị Kim Sơn Trường Đại học Công nghiệp Hà Nội

Tóm tắt

In the context of accelerating digital transformation and advancement of artificial intelligence, this paper presents the implementation of an agent-based artificial intelligence (AI Agent) system for the automatic analysis of domain specific educational content. The study successfully deployed the “Agent AI Edu” system, powered by the Qwen2.5-7B-Instruct model, on a low-spec server, demonstrating high performance and cost-efficiency. Agent AI Edu offers key features including lecture materials content ingestion and processing, automatic summarization, slide generation, test creation, and domain-specific virtual assistant capabilities. The experimental results indicate that the system significantly reduces educators’ workload while enhancing the quality of educational content and teaching methodologies. The study proposes integrating AI Agents into Learning Management Systems (LMS) to build an intelligent digital education ecosystem that supports personalization and real time feedback in teaching and learning.

Tài liệu tham khảo

Ackermans, K., Bakker, M., van Loon, A. M., Kral, M., & Camp, G. (2025). Young learners’ motivation, self regulation and performance in personalized learning. Computers & Education, 226, 105208.

Burton, S. L., & O'Neal, D. (2024). AI-Driven Education, Careers, and Entrepreneurship for a Transformed Tomorrow: A Case Study Unlocking Success. International Journal of Advanced Corporate Learning, 17(4), 4.

Chiu, T. K., Xia, Q., Zhou, X., Chai, C. S., & Cheng, M. (2023). Systematic literature review on opportunities, challenges, and future research recommendations of artificial intelligence in education. Computers and Education: Artificial Intelligence, 4, 100118.

Lê Anh Nhật, Lê Trung Hiếu, Nguyễn Minh Huy (2024). Mô hình hệ sinh thái giáo dục số EDUDIGITAL - bộ tính năng phục vụ yêu cầu chuyển đổi số giáo dục. Tạp chí Giáo dục, 24(số đặc biệt 9), 39-44.

Liu, Z. L. (2025). Generative AI and Mobile Learning in Higher Education: Comparing Student and Faculty Perspectives on Employability Impact. International Journal of Interactive Mobile Technologies, 19(1), 34-45.

Rahman, M. K., Ismail, N. A., Hossain, M. A., & Hossen, M. S. (2025). Students' mindset to adopt AI chatbots for effectiveness of online learning in higher education. Future Business Journal, 11(1), 30.

Trần Trung, Nguyễn Thu Phương (2024). Cấu trúc và các đặc tính của hệ sinh thái giáo dục số. Tạp chí Giáo dục, 24(số đặc biệt 6), 1-5.

Wei, J., Kim, S., Jung, H., & Kim, Y. H. (2024). Leveraging large language models to power chatbots for collecting user self-reported data. Proceedings of the ACM on Human-Computer Interaction, 8(CSCW1), 1-35.

Tải xuống

Đã Xuất bản

05.06.2025

Cách trích dẫn

Trần, T., Đỗ, M. H., & Nguyễn, T. K. S. (2025). Hệ thống AI tác nhân trong phân tích nội dung tự động của tập dữ liệu giáo dục. Tạp Chí Giáo dục, 25(11), 1–4. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/3440

Số

Chuyên mục

Các bài báo