Quản lí hoạt động thực hành nghề nghiệp của sinh viên Trường Cao đẳng Nghề số 21 thuộc Binh đoàn 15, Bộ Quốc phòng

Các tác giả

  • Vũ Thanh Thế Trường Cao đẳng Nghề số 21 - Binh đoàn 15, Bộ Quốc phòng

Tóm tắt

In the current context, where the demand for high-quality human resources is increasing, improving vocational training quality has become an urgent issue. Practical training activities not only help students consolidate theoretical knowledge but also develop practical skills, creating a bridge between schools and the labor market. A study on the management of practical training activities for students at the Vocational College No. 21, under Brigade 15, Ministry of Defense, was conducted through a survey of 65 managers and teachers. The results show that the planning of practical training activities is regularly implemented and yields satisfactory results. In terms of organization, the facilities are reasonably invested, but further improvements are needed in the coordination between departments. In terms of management, the guidelines are clearly issued, but the implementation results have not reached optimal levels. The monitoring and evaluation of practical training activities occur regularly, yet there is a need to enhance the continuity of this process to improve quality. Understanding the current situation provides the school with a foundation to implement management measures aimed at further improving the effectiveness of practical training for students, thus meeting the high-quality human resource needs of society.

Tài liệu tham khảo

Black, P., & Wiliam, D. (1998). Assessment and Classroom Learning. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 5(1), 7-74.

Billett, S. (2014). Learning Through Practice: Models, Traditions, Orientations and Approaches. Springer.

Đỗ Thị Nga (2023). Nghiên cứu về sự liên kết giữa các trường Cao đẳng nghề và doanh nghiệp trong đào tạo thực hành. Tạp chí Kinh tế và Quản lí, 12, 10-15.

Gibbons, M., Limoges, C., Nowotny, H., Schwartzman, S., & Scott, P. (1994). The New Production of Knowledge: The Dynamics of Science and Research in Contemporary Societies. Sage Publications.

Kauffman, J. M., & Landrum, T. J. (2018). Classroom Environment and Student Engagement: A Comprehensive Review. Review of Educational Research, 88(4), 573-610.

Lee, H. (2019). Workforce Skills and the Future of Education. Journal of Education and Work, 32(3), 245-263.

Nguyễn Thế Minh (2018). Thực trạng và giải pháp nâng cao chất lượng thực hành nghề nghiệp tại Trường Cao đẳng nghề. Tạp chí Khoa học và Công nghệ, 9, 50-55.

Nguyễn Thành Long (2017). Phát triển kĩ năng thích ứng nghề qua thực hành, thực tập nghề nghiệp cho sinh viên cao đẳng kĩ thuật. Luận án tiến sĩ Khoa học giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

Nguyễn Viết Sự (2005). Giáo dục nghề nghiệp: Những vấn đề và biện pháp. NXB Giáo dục.

Porter, M. E., & Kramer, M. R. (2011). Creating Shared Value. Harvard Business Review, 89(1-2), 62-77.

Raelin, J. A. (2008). Work-Based Learning: Bridging Knowledge and Action in the Workplace. Jossey-Bass.

Tuckman, B. W. (2010). Conducting Educational Research. Thomson Higher Education.

Đã Xuất bản

31.12.2024

Cách trích dẫn

Vũ, T. T. (2024). Quản lí hoạt động thực hành nghề nghiệp của sinh viên Trường Cao đẳng Nghề số 21 thuộc Binh đoàn 15, Bộ Quốc phòng. Tạp Chí Giáo dục, 24(13), 366–370. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/3478

Số

Chuyên mục

Các bài báo