Hoạt động dạy học Tiếng Anh cho sinh viên theo chuẩn đầu ra: Nghiên cứu thực trạng tại một số trường đại học ở tỉnh Bình Dương
Tóm tắt
Teaching English according to output standards plays an important role in the training process of university students, helping students develop the necessary language skills to meet the requirements of study, work and international integration. However, a problem is that English teaching activities at universities in Binh Duong province are currently facing many challenges in meeting output standards. Although schools have made many efforts to improve their curriculum, many students still have difficulty achieving the required foreign language proficiency. The results of the survey by questionnaire and interview with managers, lecturers and students at universities in Binh Duong province show that the survey contents (objectives, content, methods, forms of organization, use of teaching aids, assessment and evaluation of activities) are only at an average level. Universities in Binh Duong province need to continue to innovate teaching methods, improve training programs, enhance facilities and learning support to improve the effectiveness of English teaching activities according to output standards, meeting the requirements of training high-quality human resources in the context of international integration.
Tài liệu tham khảo
Bộ GD-ĐT (2014). Thông tư số 01/2014/TT-BGDĐT ngày 24/01/2014 ban hành khung năng lực ngoại ngữ 6 bậc dùng cho Việt Nam.
Bộ GD-ĐT (2021). Thông tư số 17/2021/TT-BGDĐT ngày 22/06/2021 quy định về chuẩn chương trình đào tạo, xây dựng, thẩm định và ban hành chương trình đào tạo và các trình độ của giáo dục đại học.
Bộ GD-ĐT (2022). Công văn số 6170/BGDĐT-KHTC ngày 28/12/2021 về việc hướng dẫn triển khai nhiệm vụ năm 2022 thực hiện đề án Ngoại ngữ quốc gia.
Brown, H. D. (2007). Giảng dạy theo nguyên tắc: Một cách tiếp cận tương tác với phương pháp sư phạm ngôn ngữ. Pearson Education.
Clement, A., & Murugavel, T. (2015). English for Employability: A Case Study of the English Language Training Needs Analysis for Engineering Students in India. English Language Teaching, 8(2), 116-125. https://doi.org/10.5539/elt.v8n2p116
Ngô Thị Kim Hoàn, Trần Phương Thanh, Nguyễn Diệp Ngọc (2023). Đào tạo giáo viên tiểu học - Tiếng Anh tại Trường Đại học Thủ đô Hà Nội: Thực trạng và giải pháp. Tạp chí Giáo dục, 23(12), 59-64.
Nguyen, T. M. (2023). The Contribution of English Language Education to Students’ Development of Soft Skills and Personal Attributes. In English Language Education and Employability in Asia (pp. 123-141). Springer. https://doi.org/10.1007/978-981-99-4338-8_8SpringerLink
Nguyễn Bá Kim (2006). Dạy học và phương pháp dạy học trong nhà trường. NXB Giáo dục.
Phạm Viết Vượng (2004). Giáo dục học. NXB Đại học Sư phạm.
Phí Công Mạnh (2023). Những khó khăn khi nói tiếng Anh và các chiến lược được sử dụng để khắc phục của sinh viên năm thứ 3 khoa Công nghệ thông tin, Trường Đại học Công nghiệp Hà Nội. Tạp chí Giáo dục, 23(số đặc biệt 10), 87-94.
Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge University.
TESOL Australia (n.d.). Why English Language Proficiency is Important in the Global Job Market. https://tesolau.com/why-english-language-proficiency-is-important-in-the-global-job-market/tesolau.com
Thủ tướng Chính phủ (2017). Quyết định số 2080/QĐ-TTg ngày 22/12/2017 phê duyệt điều chỉnh, bổ sung Đề án dạy và học ngoại ngữ trong hệ thống giáo dục quốc dân giai đoạn 2017-2025.
Trần Thị Tuyết Oanh (2006). Giáo dục học (tập 1). NXB Đại học Sư phạm.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .