Một số biện pháp nâng cao kĩ năng tự học cho học viên Trường Cao đẳng Cảnh sát nhân dân I: nghiên cứu trường hợp môn Giáo dục chính trị

Các tác giả

  • Phạm Thị Hồng Vân Trường Cao đẳng Cảnh sát nhân dân I

Tóm tắt

At the People’s Police College I, Political Education is a theoretical subject that is rated “difficult” for students. Therefore, in order to help students improve their study skills, it is required that the educational staff of the school (administrators, lecturers) understand the actual level of students’ self-study skills; thereby developing students’ appropriate learning motivation and attitude; helping them understand the content and how to apply knowledge in solving learning tasks through different forms of learning; especially, promoting students’ self-discipline, initiative, activeness and creativity in self-studying. The results revealed merely satisfactory self-study competency among the students, as students were capable of self-study at their previous educational level rather than the higher current one. A number of proposed measures are expected to help students improve their learning skills in Political Education, contributing to forming the political standpoint of People’s police officials and soldiers. 

Tài liệu tham khảo

Denommé, J. M., & Madeleine, R. (2000). Tiến tới một phương pháp sư phạm tương tác. NXB Thanh niên.

Đào Thị Thu Hằng (2014). Biện pháp quản lí hoạt động tự học của học viên Trường Cao đẳng Cảnh sát nhân dân I. Tạp chí Giáo dục, 328, 19-20.

Đặng Thành Hưng (2004). Hệ thống kĩ năng học tập hiện đại. Tạp chí Giáo dục, 78, 25-27.

Đỗ Khánh Năm (2017). Phát triển kĩ năng tự học cho sinh viên. Tạp chí Khoa học giáo dục, 138, 41-45.

Le, H. T. T., Nguyen, H. T. T., La, T. P., Le, T. T. T., Nguyen, N. T., Nguyen, T. P. T., & Tran, T. (2020). Factors Affecting Academic Performance of First-Year University Students: A Case of a Vietnamese University. International Journal of Education and Practice, 8(2), 221-232. https://doi.org/10.18488/journal.61.2020.82.221.232

Nguyen, Q., & Nguyen, L. (2019). Assessing the construct validity and reliability of the Academic Motivation Scale in the Vietnamese context. Current Issues in Personality Psychology, 7(1), 64-79. https://doi.org/10.5114/

cipp.2019.82752

Nguyễn Huy Cầu (1999). Tôi tự học. NXB Thanh niên.

Nguyễn Thị Dung (2014). Góp phần rèn luyện kĩ năng tự học cho sinh viên. Tạp chí Giáo dục, 338, 35-36.

Trần Thị Minh Hằng (2003). Hình thành một số kĩ năng cơ bản trong tự học cho sinh viên cao đẳng sư phạm. Tạp chí Tâm lí học, 8, 54-56; 63.

Vũ Quốc Chung (2003). Để tự học đạt được hiệu quả. NXB Đại học Sư phạm.

Tải xuống

Đã Xuất bản

05.05.2022

Cách trích dẫn

Phạm , T. H. V. (2022). Một số biện pháp nâng cao kĩ năng tự học cho học viên Trường Cao đẳng Cảnh sát nhân dân I: nghiên cứu trường hợp môn Giáo dục chính trị. Tạp Chí Giáo dục, 22(9), 29–33. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/417

Số

Chuyên mục

Các bài báo