Rèn luyện kĩ năng tổ chức các hoạt động học trải nghiệm trong môn Toán cho sinh viên ngành Giáo dục tiểu học bằng hình thức học tập trải nghiệm

Các tác giả

  • Nguyễn Thủy Chung Trường Đại học Sư phạm Hà Nội

Tóm tắt

Vocational training in the direction of developing learners' capacity is an inevitable trend in this current period in Vietnam. In that general context, the training of teachers in general and primary school teachers in particular also needs to alter to meet the requirements of society. This article presents a new approach in training math teachers in primary schools - an appropriate process and organizational form to develop students' competency to organize experiential activities in teaching mathematics at elementary school. Through the organization of experiential learning activities, students' teaching skills are enhanced while having a better understanding of the process of teaching Mathematics in primary schools.

Tài liệu tham khảo

Alice, Y. K., & David, A. K. (2017). Learning Styles and Learning Spaces: Enhancing Experiential Learning in Higher Education. Academy of Management Learning & Education, 4(2), 193-212. https://doi.org/10.5465/

amle.2005.17268566

Aliya, S. (2015). John Dewey and His Philosophy of Education. Journal of Education and Educational Development, 2(2), 191-201. http://jmsnew.iobmresearch.com/index.php/joeed/article/view/214/321

Beard, C. (2018). Dewey in the world of experiential education. New Directions for Adult and Continuing Education, 158, 27-37. https://doi.org/10.1002/ace.20276

Bộ GD-ĐT (2018). Chương trình giáo dục phổ thông môn Toán. http://rgep.moet.gov.vn/chuong-trinh-gdpt-moi/chuong-trinh-mon-toan-4730.html

Bruner, J. S. (1966). Toward a Theory of Instruction. New York: W. W. Norton.

Dewey, J. (1986). Experience and Education. The Educational Forum, 50(3), 241-252. https://doi.org/10.1080/

James, W. (1890). The Principles of Psychology. Holt, Rinehart and Winston.

Kolb, D. 1984. Experiential Learning: Experience as the source of learning and development. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.

Kolb, D. A., Boyatzis, R., & Mainemelis, C. (2001). Experiential learning theory: Previous research and new directions. In R. Sternberg & L. Zhang (Eds.), Perspectives on cognitive learning and thinking styles: 228-247. Mahwah, NJ: Erlbaum.

Kruteski, V. A (1980). Những cơ sở của tâm lí học sư phạm. NXB Giáo dục.

Piaget, J. (1967). The Mental Development of the Child. In Six Psychological Studies, (ed.) David Elkind. Vintage Books.

Trần Thị Kim Cúc, Nguyễn Phan Lâm Quyên (2019). Phát triển năng lực thiết kế và tổ chức dạy học trải nghiệm cho giáo viên tiểu học. Tạp chí Giáo dục, 453, 24-27; 39.

Tải xuống

Đã Xuất bản

08.12.2022

Cách trích dẫn

Nguyễn , T. C. (2022). Rèn luyện kĩ năng tổ chức các hoạt động học trải nghiệm trong môn Toán cho sinh viên ngành Giáo dục tiểu học bằng hình thức học tập trải nghiệm . Tạp Chí Giáo dục, 22(12), 14–17. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/452

Số

Chuyên mục

Các bài báo