Tổ chức phối hợp các bên liên quan tham gia huy động nguồn lực trong đảm bảo chất lượng trường cao đẳng dựa vào chu trình C-EPD

Các tác giả

  • Vũ Văn Hà Tổng cục Giáo dục nghề nghiệp, Bộ Lao động - Thương binh và Xã hội

Tóm tắt

With the crucial role in fulfilling goals and developing strategies of training colleges as well as in their Quality Assurance (QA), resources mobilization (RM) as well as RM management are seen as the key to development. Applying the Cycle C-EPD, this research proposes a process of coordinating stakeholders in RM of QA of Training College. This process consists of three stages, 08 steps with a close relationship: (1) (Steps 1-3) Organization of coordinating planning (E-P); (2) (Steps 4-5) Organizing and guiding the implementation process (C-D); (3) (Steps 6-7) Evaluation and feedback for improvement (E-D). The research findings would contribute to improving the quality of RM and RM management in the QA practices of Training College.

Tài liệu tham khảo

Aref, A. (2010). Community participation for educational planning and development. Department of Science, Tehran Eduaction, Ministry of Education, Iran.

Field, J., & Spence, L. (2000). Informal learning and social capital. In (ed.) Frank Coffield, The Importance of Informal Learning, Bristol: Polity Press, pp. 22-32.

Kausar, S. (2014). Impact of Quality Culture on Employees’ Motivation: A Study on Education Sector of Pakistan. Middle-East Journal of Scientific Research, 22(7), 1082-1089.

MindTools (2021). SWOT Analysis - How to Develop a Strategy for Success. 12 Mind Read.

Molefe, C. (2017). Resource mobilisation: A prerequisite for project implementation, success and sustainability. African Union Commission.

Nguyễn Tiến Hùng (2014). Quản lí giáo dục phổ thông trong bối cảnh phân cấp quản lí giáo dục (Sách chuyên khảo). NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

Nguyễn Tiến Hùng (2015). Quản lí chất lượng trong giáo dục (Giáo trình sau đại học). NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

Nguyễn Tiến Hùng (2019). Quản lí huy động nguồn lực phát triển cơ sở giáo dục. Tạp chí Khoa học giáo dục Việt Nam, 13, 7-11.

Nguyen, T.-H., Fridere, J., Chu, X.-D., Luong, T.-V.-H., Pham, Q.-T., & Dinh, V.-H. (2021). Management of Primary Teachers according to the Approach of Competency-based Human Resources Management. Addaiyan Journal of Arts, Humanities and Social Sciences, 3(6), 93-116. https://doi.org/ajahss.3.6.8

U.S. President’s Emergency Plan for AID Relief (PEPFAR) (2013). Resource Mobilization US President’s Emergency Plan for AIDS Relief Perspective. Dakar Senegal.

Wikipedia (2022). PEST analysis. https://en.wikipedia.org/wiki/PEST_analysis

Tải xuống

Đã Xuất bản

08.12.2022

Cách trích dẫn

Vũ , V. H. (2022). Tổ chức phối hợp các bên liên quan tham gia huy động nguồn lực trong đảm bảo chất lượng trường cao đẳng dựa vào chu trình C-EPD. Tạp Chí Giáo dục, 22(12), 37–41. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/456

Số

Chuyên mục

Các bài báo