Một số biện pháp hỗ trợ xây dựng thương hiệu cá nhân cho học sinh trung học phổ thông

Các tác giả

  • Phạm Thị Thảo Quyên Trường THPT chuyên Huỳnh Mẫn Đạt, thành phố Rạch Giá, tỉnh Kiên Giang
  • Huỳnh Thị Khánh Linh Trường THPT chuyên Huỳnh Mẫn Đạt, thành phố Rạch Giá, tỉnh Kiên Giang
  • Nguyễn Quốc Khánh Trường THPT chuyên Huỳnh Mẫn Đạt, thành phố Rạch Giá, tỉnh Kiên Giang

Tóm tắt

The Industrial Revolution 4.0 has changed all aspects of life ranging from economy to society, competitiveness in the labor market is therefore also greater. Accordingly, each individual is expected to demonstrate that he or she is the right person for the vacancy through self-marketing skills. Developing a personal brand is one of the solutions to help young people today grasp and meet the constantly changing requirements of society. Therefore, to develop timely and comprehensively, the personal branding model needs to be introduced in schools, especially for high school students, as they begin to have a career choice for the future. This study proposes a number of measures to support high school students in personal branding. This is the basis to help students discover and position themselves more clearly, orientate their personal branding strategies, promote connection, exchanges and perseverance to achieve their goals.

Tài liệu tham khảo

Anh Tuan Le (2018). Định vị bản thân - Bí quyết xây dựng thương hiệu cá nhân trên mạng xã hội. NXB Thế giới.

Arruda, W. (2003). An introduction to personal branding: A revolution in the way we manage our careers. Retrieved from www.reachcc.com

Gallup, G. (2017). Strengths finder 2.0 : Discover your CliftonStrengths. New York: Gallup Press.

Gorbatov, S., Khapova, S. N., & Lysova, E. I. (2018). Personal Branding: Interdisciplinary Systematic Review and Research Agenda. Frontiers in Psychology, 9. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.02238

Hartman, C. (2011). The Basics of Personal Branding. Meridia Systems.

Petters, T . (1997). The Brand called You. Fast Company Magazine, 10, 83-90.

Rampersad, H. K. (2008). A new blueprint for powerful and authentic personal branding. Performance Improvement, 47(6), 34-37. https://doi.org/10.1002/pfi.20007

Schawbel, D. (2015). Me 2.0: 4 Steps to Building Your Future. Open Road Integrated Media.

Simons, A. (2012). Branding You!. Texas Library Journal, 88(1), 10-12.

Tải xuống

Đã Xuất bản

05.08.2022

Cách trích dẫn

Phạm , T. T. Q., Huỳnh , T. K. L., & Nguyễn , Q. K. (2022). Một số biện pháp hỗ trợ xây dựng thương hiệu cá nhân cho học sinh trung học phổ thông . Tạp Chí Giáo dục, 22(15), 55–59. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/499

Số

Chuyên mục

Các bài báo