Thái độ của sinh viên đối với tính tương tác trong học tập tiếng Anh trực tuyến trong bối cảnh đại dịch Covid-19: nghiên cứu khám phá tại một trường đại học ở Việt Nam
Tóm tắt
This study aims to explore how undergraduates interact in online English learning during the COVID-19 pandemic via two theoretical models, four types of interaction (learner-instructor, learner-learner, learner-content, and learner-interface), and three phases of learning (the preparatory phase, the lecture phase, and the evaluation phase). We as researchers have proposed the following questions to achieve the objectives mentioned earlier: (1) How did students interact with online learning activities in online English learning sessions during the COVID-19 pandemic?; (2) What are the students’ attitudes about their interactivity in online English learning sessions during the Covid-19 pandemic? Based on the data from the two stages of the research and the research results, the interaction between students and lecturers, students and students, students and learning materials, and students and learning interfaces vary from passive to active in each phase of learning (before the online class, during the online class, after the online class). We are honored to contribute further to the field of education with our research, especially during the COVID-19 pandemic.
Tài liệu tham khảo
Abrami, P. C., Bernard, R. M., Bures, E. M., Borokhovski, E., & Tamim, R. M. (2011). Interaction in distance education and online learning: using evidence and theory to improve practice. Journal of Computing in Higher Education, 23, 82-103. https://doi.org/10.1007/s12528-011-9043-x
Bartlett, F. C. (1932). Remembering: A study in experimental and social psychology. Cambridge University Press.
Brindley, J., Blaschke, L. M., & Walti, C. (2009). Creating Effective Collaborative Learning Groups in an Online Environment. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 10(3), 1-18. https://doi.org/10.19173/irrodl.v10i3.675
Bui, T. K. G., & Tran, T. T. N. (2019). Classroom management styles and teacher - student relationship congruency: its influence on student learning outcomes. TNU Journal of Science and Technology, 199(6), 11-16. https://doi.org/10.34238/tnu-jst.2019.06.333
Hillman, D. C., Willis, D. J., & Gunawardena, C. N. (1994). Learner‐interface interaction in distance education: An extension of contemporary models and strategies for practitioners. The American Journal of Distance Education, 8(2), 30-42. https://doi.org/10.1080/08923649409526853
Lưu Hớn Vũ (2021). Các nhân tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của sinh viên về chất lượng đào tạo trực tuyến tại Khoa Ngoại ngữ - Trường Đại học Ngân hàng Thành phố Hồ Chí Minh trong bối cảnh COVID-19. Tạp chí Khoa học: Khoa học xã hội, Trường Đại học Mở Thành phố Hồ Chí Minh, 17(1), 76-88. https://doi.org/10.46223/HCMCOUJS.soci.vi.17.1.2063.2022
Moore, M. G. (1989). Editorial: Three types of interaction. The American Journal of Distance Education, 3(2), 1-7. https://doi.org/10.1080/08923648909526659
Phạm Lê Dương, Trần Thùy Linh (2020). Thực trạng học tập trực tuyến của sinh viên Trường Đại học Giáo dục -
Đại học Quốc gia Hà Nội trong đại dịch COVID-19. Kỉ yếu Hội thảo khoa học của người học năm học 2019-2020,
Đại học Quốc gia Hà Nội, 254-269.
Schein, E. H. (1996). Kurt Lewin’s change theory in the field and in the classroom: Notes toward a model of managed learning. Systems Practice, 9, 27-47. https://doi.org/10.1007/BF02173417
Tải xuống
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .