Thực trạng hoạt động học tập của sinh viên phân hiệu Trường đại học FPT tại thành phố Cần Thơ
Tóm tắt
Students' learning activities involve much intellectual independence with the self-awareness of learning motivation, learning goals and learning methods. Enhancing student learning activities is an important task contributing to improving the training quality of higher education institutions. The article presents the current situation of student’s learning activities at FPT University in Can Tho city based on the results of a survey questionnaire with 351 respondents (including 287 students and 64 managers and lecturers). From the survey results, the researcher analyzed and evaluated the actual situation of achieving goals, contents, methods, skills and forms of learning activities among the students at FPT University in Can Tho City. This is the practical basis in proposing solutions to improve the students’ learning activities at FPT University's Branch in Can Tho City in particular and educational institutions in general.
Tài liệu tham khảo
Bộ GD-ĐT (2016). Thông tư số 10/2016/TT-BGDĐT ngày 05/4/2016 về việc ban hành quy chế công tác sinh viên đối với chương trình đào tạo đại học hệ chính quy.
Coates, H., James, R., & Baldwin, G. A. (2005). Critical Examination Of The Effects Of Learning Management Systems On University Teaching And Learning. Tertiary Education and Management, 11(1), 19-36, https://doi.org/10.1007/s11233-004-3567-9
Lê Thị Diệu Lý (2020). Thực trạng quản lí hoạt động học tập của học sinh các trường tiểu học quận Ninh Kiều, Thành phố Cần Thơ. Tạp chí Giáo dục, 448, 31-37.
Lê Văn Hồng, Lê Ngọc Lan, Nguyễn Văn Thàng (1998). Tâm lí học lứa tuổi và tâm lí học sư phạm. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Nguyễn Thạc, Phạm Thành Nghị (2008). Tâm lí học sư phạm Đại học. NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn Thanh Sơn (2020). Quản lí hoạt động học tập của sinh viên tại các trường đại học ngoài công lập phía Nam. Luận án tiến sĩ Khoa học giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
Phạm Minh Hạc (1996). Một số vấn đề giáo dục và khoa học giáo dục. NXB Giáo dục.
Vũ Dũng (2008). Từ điển Tâm lí học. NXB Từ điển Bách khoa.
Weaver, D., Spratt, C., & Nair, C. S. (2008). Academic and student use of a learning management system: Implications for quality. Australasian Journal of Educational Technology, 24(1), 30-41. https://doi.org/10.14742/ajet.1228
Tải xuống
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .