Xây dựng hệ thống câu hỏi học tập nhằm giúp sinh viên ngành giáo dục tiểu học rèn luyện năng lực đọc hiểu truyện dân gian

Các tác giả

  • Phạm Thị Minh Hiếu Trường Đại học Đồng Tháp

Tóm tắt

Innovating the conception and teaching methods of reading comprehension is considered a breakthrough in the implementation of the new general education program in the direction of developing learners' qualities and competencies, giving learners an essential tool to discover and expand knowledge through each text, and at the same time, serv life and lifelong learning. On the basis of analyzing the theoretical issues of reading comprehension and teaching reading comprehension as well as the principles of reading and understanding folktale texts of primary education students, the article addresses the development of a reading question bank. This is considered an important measure to help students train themselves and improve their reading competence of folk tales, a very rich and unique genre of literature of Vietnam with its own characteristics and great values in spiritual social life.

Tài liệu tham khảo

Abeeleh, T. W. A., Al-Ghazo, A., Al-Sobh. M. (2021). Reading Comprehension Problems Encountered By EFL Students at Ajloun National University. International Journal of Language and Linguistics, 8(1), 6-15. http://dx.doi.org/10.30845/ijll.v8n1p2

Birsch, J. R. (2011). Multisensory Teaching of Basic Language Skills (3rd Ed.). Paul H. Brookes Publishing Company.

Budiono, D. (2010). Literary texts as the material in teaching reading comprehension. Magister Scientiae, 27, 12-17.

Đỗ Ngọc Thống (2017). Vấn đề tiếp nhận và giải mã văn bản văn học trong chương trình ngữ văn mới. Tạp chí Khoa học giáo dục, 139, 6-11.

Đỗ Việt Hùng (chủ biên, 2018). Tài liệu tập huấn Hướng dẫn thực hiện chương trình môn Ngữ văn trong Chương trình giáo dục phổ thông 2018. NXB Đại học Sư phạm.

Lê Phương Nga (2019). Dạy học môn Tiếng Việt theo Chương trình giáo dục phổ thông mới. NXB Đại học Sư phạm.

Nguyễn Thanh Hùng (2002). Đọc và tiếp nhận văn chương. NXB Giáo dục.

Phạm Thị Thu Hương (2018). Đọc hiểu và chiến thuật đọc hiểu văn bản trong nhà trường phổ thông. NXB Đại học Sư phạm.

Vũ Anh Tuấn (chủ biên, 2012). Giáo trình văn học dân gian. NXB Giáo dục Việt Nam.

Tải xuống

Đã Xuất bản

18.07.2023

Cách trích dẫn

Phạm , T. M. H. (2023). Xây dựng hệ thống câu hỏi học tập nhằm giúp sinh viên ngành giáo dục tiểu học rèn luyện năng lực đọc hiểu truyện dân gian . Tạp Chí Giáo dục, 23(14), 7–12. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/820

Số

Chuyên mục

Các bài báo