Nghiên cứu thực trạng quản lí hoạt động giảng dạy môn Mĩ thuật cho trẻ em từ 4-12 tuổi ở các cơ sở giáo dục ngoại khoá tại Thành phố Hồ Chí Minh

Các tác giả

  • Lê Thanh Loan Trường Đại học Khoa học Xã hội và Nhân văn - Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh

Tóm tắt

Fine Arts is defined as a visual art form, using images to express emotions, to explore oneself and the world around, as well as to communicate with people and society. At primary schools, students from grades 1 to 5 study from 875 to 1050 periods per year, at least 40 periods a week but only 1-2 Art lessons per week. These figures show that Fine Arts has been more valued in the general education curriculum, but the teaching of Fine Arts has not been effective in schools. Consequently, Fine Arts teaching institutions have been established and operated in Ho Chi Minh City. This article focuses on analyzing the current situation of managing activities of teaching Fine Arts to children in 9 educational institutions according to 3 different groups of management models including: children's house group; brand-developed group with chain facilities; brand-developed group with a single facility; to study the current situation of managing the teaching of Fine Arts for children in Fine Arts teaching institutions, in Ho Chi Minh City, thereby providing managers with data to propose measures to improve the quality of teaching activities management.

Tài liệu tham khảo

Bafaevich, A. B., & Baratovna, A. M. (2021). The Importance of Teaching Methods of Fine аnd Applied Arts. Middle European Scientific Bulletin, 9, 61-65.

Drucker, P. F. (2019). Những nguyên lí quản trị bất biến mọi thời đại (Vương Bảo Long dịch). NXB Tổng hợp Thành phố Hồ Chí Minh.

Eisner, E. W., & Ecker, W. D. (1970). Some history developments in Art Education: Concept in Art Education. An Anthropology of Current Issues (George Pappas, Ed.). New York: Macmillan.

Komarova, T. S. (2005). Children's Artistic Work: A Toolkit for teaches. Mosaic-Synthesis, Moscow.

Lê Thị Thanh Xuân (2015). Một số biện pháp nâng cao chất lượng phân môn Vẽ tranh cho học sinh lớp 1, 2, 3. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt tháng 6, 153-155.

Nguyễn Văn Huyên, Đỗ Huy (2004). Giáo trình Mĩ học đại cương. NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật.

Trần Kiểm (2006). Khoa học quản lí nhà trường phổ thông. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

Trần Kiểm (2021). Những vấn đề cơ bản của Khoa học quản lí giáo dục. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

Trần Thị Vân (2019). Xây dựng mô hình hoạt động trải nghiệm trong dạy học Mĩ thuật ở trường phổ thông. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt tháng 4, 264-270.

Tải xuống

Đã Xuất bản

18.07.2023

Cách trích dẫn

Lê , T. L. (2023). Nghiên cứu thực trạng quản lí hoạt động giảng dạy môn Mĩ thuật cho trẻ em từ 4-12 tuổi ở các cơ sở giáo dục ngoại khoá tại Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp Chí Giáo dục, 23(14), 53–58. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/828

Số

Chuyên mục

Các bài báo