Thực trạng quản lí hoạt động dạy học Âm nhạc cho sinh viên chuyên ngành Giáo dục mầm non ở Trường Đại học Tây Bắc

Các tác giả

  • Vũ Văn Cảng Trường Đại học Tây Bắc

Tóm tắt

The management of music teaching activities for students is the purposeful and lawful impacts of the principal, the dean, and the head of the professional group on the teaching staff and students in order to maximize all educational resources of the school, the community and the society to bring music teaching activities to the goal. A survey of 48 managers and lecturers at Tay Bac University shows that the management of music teaching activities for students majoring in Preschool education is only average. In addition to the management content that has been done well, there are still some things that are not done well, such as: the handling when the lecturer does not properly implement the detailed course outline issued; fostering the core of music for students, etc. The survey results are a practical basis to propose some management measures to contribute to improving the quality of music teaching for students majoring in Preschool education at Tay Bac University.

Tài liệu tham khảo

Đỗ Văn Khang (2002). Mĩ học đại cương. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

Hoàng Thị Việt Hương (2018). Thực trạng quản lí hoạt động dạy học theo định hướng phát triển năng lực học sinh của hiệu trưởng các trường tiểu học quận Bình Thạnh, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Giáo dục, 430, 5-11.

Nguyễn Hạnh Dung (2005). Phương pháp dạy tiếng Anh trong trường phổ thông. NXB Giáo dục.

Nguyễn Phúc Châu (2010). Quản lí quá trình sư phạm trong nhà trường phổ thông. NXB Đại học Sư phạm.

Nguyễn Quốc Chí, Nguyễn Thị Mỹ Lộc (2010). Đại cương khoa học quản lí. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

Nguyễn Thị Nhung (2005). Hình thức, thể loại âm nhạc. NXB Đại học Sư phạm.

Phạm Thị Thu Hà (2019). Dạy học âm nhạc cho học sinh tiểu học theo hướng phát triển năng lực. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Quy Nhơn, 13(2), 73-81.

Trần Kiểm (2004). Khoa học quản lí giáo dục - Một số vấn đề lí luận và thực tiễn. NXB Giáo dục.

Trần Kiểm (2012). Giáo trình khoa học quản lí và quản lí giáo dục đại cương. NXB Đại học Sư phạm.

Đã Xuất bản

20.07.2023

Cách trích dẫn

Vũ , V. C. (2023). Thực trạng quản lí hoạt động dạy học Âm nhạc cho sinh viên chuyên ngành Giáo dục mầm non ở Trường Đại học Tây Bắc. Tạp Chí Giáo dục, 23(số đặc biệt 7), 321–326. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/927

Số

Chuyên mục

Các bài báo