Một số biện pháp quản lí hoạt động đánh giá thường xuyên kết quả học tập của học sinh các trường trung học cơ sở huyện Lục Nam, tỉnh Bắc Giang
Tóm tắt
Regular assessment of learners' learning outcomes plays an important role in the education reform process to improve the quality of education and training, and it has been affirmed as a national strategy and policy on education. Regular assessment of students’ learning results at secondary schools in Luc Nam district, Bac Giang province in recent years has always been implemented and helped to improve the quality of education and training of the school. However, compared with the current requirements of education reform, this activity still has shortcomings. Based on practical research at secondary schools in Luc Nam district, Bac Giang province, the article proposes measures to manage activities of regularly assessing students' learning results in a scientific way, consistent with students’ characteristics, contributing to improving the quality of education and training of the school to meet the requirements of educational innovation today.
Tài liệu tham khảo
Đảng Cộng sản Việt Nam (2016). Văn kiện Đại hội Đại biểu toàn quốc lần thứ XII. NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật.
Hà Thị Đức (1986). Cơ sở lí luận và hệ thống biện pháp đảm bảo tính khách quan trong quá trình kiểm tra, đánh giá tri thức của học sinh sư phạm. Luận án phó tiến sĩ Giáo dục học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
Lê Đức Ngọc (2006). Đo lường và đánh giá thành quả học tập. NXB Giáo dục.
Phí Đình Khương, Vũ Trí Tuyển (2020). Thực trạng quản lí hoạt động đánh giá thường xuyên kết quả học tập của học sinh trung học cơ sở tại huyện Lục Nam, tỉnh Bắc Giang. Tạp chí Khoa học và Công nghệ, Đại học Thái Nguyên, 225(07), tr 80-88.
Thủ tướng Chính phủ (2012). Chiến lược phát triển giáo dục 2011-2020 (Ban hành kèm theo Quyết định số 711/QĐ-TTg ngày 13/6/2012 của Thủ tướng Chính phủ).
Trần Bá Hoành (1996). Đánh giá trong giáo dục. NXB Giáo dục.
Trần Thị Tuyết Oanh (2007). Đánh giá và đo lường kết quả học tập. NXB Đại học Sư phạm.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .