Biện pháp sử dụng trò chơi học tập phát triển kĩ năng đọc cho trẻ mẫu giáo 5-6 tuổi
Tóm tắt
Preparing children to be ready for the 1st grade is an important task of Preschool Education, which prepares children with reading and writing skills to create a good start to help them be confident and successful in learning. Older preschoolers are an important age; at the end of that age, children must go through a transitional turning point, when transferring from the main activity of playing to learning activities. Therefore, helping children develop reading skills through learning games is an effective way, suitable for children's learning characteristics as well as educational goals. The article has proposed three measures to use learning games to develop reading skills for children: (1) Choosing learning games that meet the goal of developing reading skills for 5-6 years old preschool children; (2) Designing and organizing learning games to develop reading skills; (3) Creating a language-rich learning environment to develop children's reading skills. These measures are suggestions that teachers can use and adjust depending on the local context, classroom, and children's characteristics.
Tài liệu tham khảo
Alvarenga, P., Zucker, T. A., Tambyraja, S., & Justice, L. (2020). Contingency in teacher-child emotional state talk during shared book reading in early childhood classrooms. Early Education and Development, 31(8), 1187-1205.
Nguyễn Thị Hạnh (2013). Hình thành kĩ năng đọc, viết cho trẻ trước khi vào lớp 1. Luận án tiến sĩ Khoa học giáo dục, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn Thị Như Mai (2005). Một số yếu tố tâm lí cơ bản ảnh hưởng đến khả năng học đọc của trẻ em. Tạp chí Tâm lí học, 6(75), 58-61.
Nguyễn Thị Như Mai (2008). Đánh giá khả năng học đọc của trẻ em 5-6 tuổi chuẩn bị đến trường phổ thông. Tạp chí Giáo dục, 195, 9-13.
Puckett, M. B., Black, J. K., Wittmer, D. S., & Peterson, S. H. (2009). The young child. Upper Saddle River, NJ: Pearson.
Roskos, K. A., & Christie, J. F. (2013). Gaining ground in understanding the play-literacy relationship. American Journal of Play, 6(1), 82-97.
Schick, A. R., Scarola, L., Niño, S., & Melzi, G. (2023). Beyond the written word: The role of text on preschool teachers’ book sharing styles. Journal of Early Childhood Literacy, 23(3), 445-469. https://doi.org/10.1177/1468798420985168.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .