Một số phương pháp dạy học lí thuyết âm nhạc theo hướng phát triển năng lực cho học sinh hệ trung cấp Trường Cao đẳng Nghệ thuật Hà Nội

Các tác giả

  • Nguyễn Kim Ngân Trường Cao đẳng Nghệ thuật Hà Nội

Tóm tắt

Teaching oriented towards competence development is an educational trend in the world and in Vietnam. For the Music industry, teaching oriented towards competence development will form learners' general competences, professional competences, methodological competences and social competences. Music Theory for Intermediate students at Hanoi College of Arts is one of the important subjects, with fundamental knowledge of music; simply using traditional teaching methods in this subject has not brought the desired results. This article proposes some measures and conditions to implement teaching Music Theory in the direction of developing competence for intermediate students at Hanoi College of Arts, helping them master the background knowledge of music while developing creative abilities and thinking, which can be applied effectively and practically to other subjects. This is established on the basis of school's training goals and tasks.

Tài liệu tham khảo

Bộ GD-ĐT (2018). Chương trình giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ GD-ĐT).

Đặng Thành Hưng (2022). Dạy học hiện đại - Lí luận, biện pháp, kĩ thuật. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

Đặng Vũ Hoạt, Nguyễn Sinh Huy, Hà Thị Đức (1997). Giáo trình Giáo dục học đại cương. NXB Giáo dục.

Hemmings, J. (2021). How Psychology works - Hiểu hết về tâm lí học. NXB Thế giới.

Ngô Thị Nam (2001). Phương pháp dạy học âm nhạc (tập 1). NXB Giáo dục.

Nguyễn Như Ý (2008). Đại từ điển tiếng Việt. NXB Văn hóa - Thông tin.

Vũ Thị Nho (1996). Tâm lí lứa tuổi và tâm lí học sư phạm. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

Đã Xuất bản

04.04.2024

Cách trích dẫn

Nguyễn, K. N. (2024). Một số phương pháp dạy học lí thuyết âm nhạc theo hướng phát triển năng lực cho học sinh hệ trung cấp Trường Cao đẳng Nghệ thuật Hà Nội. Tạp Chí Giáo dục, 24(số đặc biệt 1), 87–91. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/1561

Số

Chuyên mục

Các bài báo