Sự đáp ứng của chương trình đào tạo với chuẩn đầu ra ngành Ngôn ngữ Anh tại Trường Đại học Thủ đô Hà Nội: thực trạng và giải pháp

Các tác giả

  • Trần Quốc Việt Trường Đại học Thủ đô Hà Nội
  • Lê Hồng Hạnh Trường Đại học Thủ đô Hà Nội

Tóm tắt

In recent years, the process of innovating and developing training programs in our country has been setting new requirements for both quantity and quality with the orientation of developing learners’ competence and increasing professional applicability in order to improve education quality and meet the labor needs of society at all levels in the national education system. However, the quality of the training program is not high and also not really consistent with the Learning Outcomes (Los). The LOs, whereas, are not clear and practical, and do not either show learners’ competence about general understanding and the specific requirements of the training field or show a clear contribution or currently reflect the highly representative requirements of stakeholders, and not really consistent with the goals of the training program. To overcome limitations, difficulties and challenges in order to train high-quality human resources to meet the requirements of socio-economic development, it is necessary to find advanced solutions for improving quality of training programs that meet the top standards of the English Language major at Hanoi Metropolitan University in particular and at universities in Vietnam in general is extremely necessary.

Tài liệu tham khảo

Ban Chấp hành Trung ương (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế. Bộ GD-ĐT (2016). Thông tư số 04/2016/TT-BGDĐT ngày 14/3/2016 ban hành Quy định về tiêu chuẩn đánh giá chất lượng chương trình đào tạo các trình độ đại học. Daniel, T., & Lauren, T. (1995). Curriculum Development: Theory into Practice (3rd). Merill, New York. Goldstein, I. (1993). Training in Organizations: Needs Assessment, Development, Evaluation. Brooks-Cole, Monterey.

Hoàng Phê (2015). Từ điển tiếng Việt. NXB Đà Nẵng. Kelly, A. V. (2004). The Curriculum: Theory and Practice. SAGE Publications Limited.

Nguyễn Mai Hương (2016). Phát triển chương trình đào tạo đáp ứng chuẩn đầu ra. Tạp chí Khoa học giáo dục, 128, 7-8. Sanders, J. R. (2010). The Oral History of Evaluation. American Journal of Evaluation, 31, 118-130. Scriven, M. (1967). The methodology of evaluation. In R.W. Tyler, R M. Gagne, M. Scriven (eds.), Perspectives of curriculum evaluation, 39-83. Chicago, IL: Rand McNally.

Wentling, T. (1993). Planning for effective training: A guide to curriculum development. Published by Food and Agricultural Organization of the United Nation. Wheeler, D. K. (1967). Curriculum Process. London: University of London Press.

Đã Xuất bản

04.04.2024

Cách trích dẫn

Trần, Q. V., & Lê , H. H. (2024). Sự đáp ứng của chương trình đào tạo với chuẩn đầu ra ngành Ngôn ngữ Anh tại Trường Đại học Thủ đô Hà Nội: thực trạng và giải pháp. Tạp Chí Giáo dục, 24(số đặc biệt 1), 282–288. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/1599

Số

Chuyên mục

Các bài báo