Thực trạng giáo dục thói quen tiết kiệm nước cho trẻ mẫu giáo 5-6 tuổi tại thành phố Hà Nội
Tóm tắt
Educating water saving habits for preschool children in general, and 5-6 year old preschool children in particular, plays an important role in forming self-discipline in children, actively performing water saving behaviors, as well as awareness of preventing water wasting practices, thereby contributing to the protection and maintenance of this resource. The article focuses on researching the current situation of educating water saving habits for 5-6 year old children in some preschools in Hanoi city. The results showed that preschool teachers were aware of the necessity of water-saving habits education for preschoolers; however, they still faced some major difficulties such as: infrastructure conditions, coordination between schools and families,… Educational methods and forms are not attractive, mainly focus on verbal measures and have not created many opportunities for children to practice; children's awareness, skills and attitudes about water-saving behaviours is still limited; they do not understand the meaning of water- saving behaviours and do not voluntarily perform this behaviors.
Tài liệu tham khảo
Bộ GD-ĐT (2021). Chương trình Giáo dục mầm non (ban hành kèm theo Thông tư số 01/VBHN-BGDĐT ngày 13/4/2021 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).
Comito, J. (2015). Water rocks!: Making a splash in youth water education. National Wetlands Newsletter, 37(3), 21-23.
Hoàng Phê (chủ biên, 2003). Từ điển tiếng Việt. Viện ngôn ngữ học - NXB Đà Nẵng.
Hoàng Thị Thu Hương, Trần Thị Thu Hòa (2009). Hình thành hành vi thân thiện với môi trường cho trẻ mầm non. NXB Giáo dục Việt Nam.
Lê Xuân Hồng, Nguyễn Thanh Thủy (2007). Sổ tay giáo viên mầm non - Những hoạt động giáo dục trẻ bảo vệ môi trường. NXB Giáo dục.
Project Wet (2014). Water Rocks. http://www.projectwet.org/
Vermeersch, T. M. (2016). How do we educate children that live in a water rich environment about the need for water conservation?. School of Education Student and Leadership Student Capstone Theses and Dissertations, Hamline University.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .