Thực trạng quản lí hoạt động tham vấn tâm lí cho sinh viên ở một số trường đại học tư thục tại Thành phố Hồ Chí Minh
Tóm tắt
Getting psychological support to relieve anxiety, stress and find ways to solve difficulties is a necessary need of university students. This article focuses on investigating the current situation of psychological counseling management for students at private universities in Ho Chi Minh City through the main method of surveying using questionnaires and supplementary methods such as document analysis, interviews, and statistical methods. The article analyzed the current situation based on the functions of management and concluded that the management of psychological counseling activities for university students in Ho Chi Minh City is evaluated by the surveyed participants as being at an acceptable level, but not yet at a good level. Research results show that the content of managing psychological counseling activities for students needs to have reasonable impact measures in the future.
Tài liệu tham khảo
American School Counselor Association (2003). The ASCA national model: A framework for school counseling programs. Professional School Counseling, 165-168.
Brunner, J. L., Wallace, D. L., Reymann, L. S., Sellers, J. J., & McCabe, A. G. (2014). College counseling today: Contemporary students and how counseling centers meet their needs. Journal of College Student Psychotherapy, 28(4), 257-324. https://doi.org/10.1080/87568225.2014.948770
Coleman, H. L., & Yeh, C. (Eds.). (2011). Handbook of school counseling. Routledge.
Getachew, A. (2019). Assessment of psychological counseling service for higher education institution students. International Journal of Education and Literacy Studies, 7(4), 53-61.
Gysbers, N. C., & Henderson, P. (2012). Developing and managing your school guidance and counseling. USA: American Counseling Association.
Nguyễn Hồng Phan, Nguyễn Văn Tường, Nguyễn Đức Danh, Hồ Võ Quế Chi, Nguyễn Thị Anh Thư, Hà Văn Tú, Lê Văn Trỗi Bạch Thị Ngọc Dung, Nguyễn Thị Mỹ Xuân (2022). Quản lí công tác tư vấn tâm lí cho học sinh các trường trung học cơ sở tại Thành phố Hồ Chí Minh. Đề tài Khoa học và Công nghệ cấp tỉnh/Thành Phố Hồ Chí Minh.
Võ Văn Luyến, Nguyễn Hồng Phan, Lê Thị Loan, Nguyễn Thị Tiếm, Trương Thị Thùy Trang (2020). Đề xuất giải pháp quản lí công tác tư vấn tâm lí cho học sinh trong trường phổ thông tỉnh Bến Tre. Đề tài Khoa học và Công nghệ cấp tỉnh Bến Tre, mã số: 148/KQNC/2021.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .