Một số yếu tố ảnh hưởng đến kết quả học tập của sinh viên Trường Sĩ quan Pháo binh
Tóm tắt
The university's Artillery Officer School has a unique military environment, so student learning outcomes are influenced by many factors from each individual to the outside training environment. This article identifies a number of factors and their influence on the learning outcomes of Artillery Officer School students. The study employed a quantitative research method through a standardized questionnaire consisting of 9 factors and 39 questions to evaluate the influence of factors. The study conducted a student survey with a number of 312 votes. Research results show that factors belonging to the students themselves and factors related to the training environment all affect students' learning outcomes. Besides, the components of the moderator variable (2nd year or 3rd year student, urban or rural, mountainous student) all have the same impact on the academic results of the students. From the impact results, it shows that factors belonging to the training environment have more influence on student learning outcomes than factors belonging to student motivation. The research results are the basis for the school to implement solutions to improve the training environment to enhance the learning outcomes of Artillery Officer School students.
Tài liệu tham khảo
Checchi, D., Franzoni, F., Ichino, A., & Rustichini, A. (2000). College choice and academic performance. http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.718.6780&rep=rep1&type=pdf
Crawley, E., Malmqvist, J., Ostlund, S., Brodeur, D., & Edstrom, K. (2007). Rethinking engineering education. The CDIO Approach, 302(2), 60-62.
Đinh Thị Hóa, Hoàng Thị Ngọc Điệp, Lê Thị Kim Tuyến (2018). Phân tích các nhân tố ảnh hưởng đến kết quả học tập của sinh viên Khoa Kinh tế, Trường Đại học Đồng Nai. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Đồng Nai, 11, 18-29.
Đỗ Hữu Tài, Lâm Thành Hiển, Nguyễn Thanh Lâm (2016). Các nhân tố tác động đến động lực học tập của sinh viên: Ví dụ thực tiễn tại Trường Đại học Lạc Hồng. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Lạc Hồng, 5, 1-6.
Đoàn Huy Oánh (2004). Tâm lí sư phạm. NXB Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh.
Nguyễn Hồ Phương Nhật (2018). Đổi mới phương pháp kiểm tra, đánh giá kết quả học tập của sinh viên trong dạy học học phần “Tuyển dụng nhân lực” tại Trường Đại học Nội vụ Hà Nội - Phân hiệu Quảng Nam. Tạp chí Giáo dục, 426, 58-62.
Nguyễn Mạnh Hùng (2020). Phân tích các yếu tố ảnh hưởng đến kết quả học tập của sinh viên hệ chính quy tại Trường Đại học Kinh tế - Đại học Huế. Tạp chí Khoa học, Đại học Huế: Khoa học Xã hội và Nhân văn, 129(6C), 137-150. https://doi.org/10.26459/hueuni-jssh.v129i6C.5678
Nguyễn Ngọc Quang (1989). Lí luận dạy học đại cương (tập 1). Trường Đào tạo cán bộ quản lí giáo dục Trung ương.
Nguyễn Thanh Long (2008). Kĩ năng học đại học và phương pháp nghiên cứu. NXB Giáo dục.
Nguyễn Thuỳ Dung, Hoàng Thị Kim Oanh, Lê Đình Hải (2017). Thực trạng và các nhân tố ảnh hưởng đến kết quả học tập của sinh viên Khoa Kinh tế và Quản trị kinh doanh, Trường Đại học Lâm nghiệp. Tạp chí Khoa học và Công nghệ Lâm nghiệp, 20-10, 134-141. https://journal.vnuf.edu.vn/vi/article/view/1041
Peng, P. J., & Samah, A. (2006). Measuring students’ satisfaction for quality education in a e-learning university. UNITAR E-journal, 2(1), 11-21.
Phan Thị Hồng Thảo, Nguyễn Huyền Trang, Nguyễn Thu Hà (2020). Các nhân tố ảnh hưởng đến kết quả học tập của sinh viên: Nghiên cứu trường hợp tại Học viện Ngân hàng - Phân viện Bắc Ninh. Tạp chí Khoa học và Đào tạo Ngân hàng, Học viện Ngân hàng, 21, 69-80.
Tsinidou, M., Gerogiannis, V., & Fitsilis, P. (2010). Evaluation of the factors that determine quality in higher education: an empirical study. Quality Assurance in Education, 18(3), 227-244.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .