Mức độ ảnh hưởng của các yếu tố đến hiệu quả học tập các môn lí luận chính trị của sinh viên: Nghiên cứu tại Trường Đại học Tây Đô
Tóm tắt
Political theory is one of the important subjects in universities; therefore, analyzing and evaluating the teaching and learning process of this subject is really necessary, as a basis to contribute to clarifying the theoretical basis for solutions to improve the effectiveness of teaching and learning Political Theory courses at schools. This study was conducted at Tay Do University based on quantitative statistical methods such as the model of evaluating perceived service quality, exploratory factor analysis and multidimensional regression of intermediate variables on a sample of 685 observations. The research results showed that the factor Teaching method had the greatest influence on the satisfaction of the students studying Political Theory and this satisfaction had a strong influence on the effectiveness of learning the subject. The research results are the basis for making comments towards improving the quality of teaching and learning Political Theory subjects at the School based on active learning methods.
Tài liệu tham khảo
Bandalos, L. (2018). Measurement Theory and Applications for the Social Sciences. The Guilford Press.
Buckley, F., Harris C., O’mullane M., & Reidy, T. (2011). Developing a political science currculum for non-traditional students. Europian Political Science, 10, 248-258.
De Ruyter, K., Bloemer J., & Peeters P. (1997). Merging Service Quality and Service Satisfaction: An Empirical Test of an Integrative Model. Journal of Economic Psychology, 18, 387-406.
Firdaus, A. (2005). The development of HedPERF: a new measuring instrument of service quality of higher education sector. Paper presented at the Third Annual Discourse Power Resistance Conference: Global Issues Local Solutions, Plymouth, 5-7.
Hair, J., Black, W, Babin, B., & Anderson, R. (2009). Multivariate data analysis. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
Hoàng Trọng, Chu Nguyễn Mộng Ngọc (2008). Phân tích dữ liệu nghiên cứu với SPSS (tập 1 và 2). NXB Hồng Đức.
Lê Quang Hùng (2017). Phân tích dữ liệu trong kinh doanh. NXB Kinh tế Thành phố Hồ Chí Minh.
Li, T., & Li, M. (2022). The Improvement of Teaching Ideological and Political Theory Courses in Universities Based on Immersive Media Technology. Frontiers in Psychology, 13, 1-11. Malechwanzi, J., & Wangare, M. S. (2020). A Statistical Analysis of Teacher Effectiveness Dimensions on Students Satisfaction in Kenyan Public Schools. European Scientific Journal, 16(10), 346-361. http://doi.org/10.19044/ esj.2020.v16n10p346
Phạm Thị Liên (2016). Chất lượng đào tạo và sự hài lòng của người học: Trường hợp Trường Đại học Kinh tế - Đại học Quốc gia Hà Nội. Tạp chí Khoa học, Đại học Quốc gia Hà Nội, 4, 81-89.
Tô Anh Dũng, Nguyễn Thị Thúy An, Trương Thị Mỹ Dung, Võ Thị Mộng Thuý (2022). Phân tích các nhân tố ảnh hưởng đến hiệu quả dạy và học toán tại Trường Đại học Tây Đô. Tạp chí Giáo dục và Xã hội, số đặc biệt kì 2 tháng 6, 131-136.
Wang, L., Fan, M., & Zhang, F. (2016). The Research of Effectiveness of Ideological Political and Theories Curriculum Teaching (IPTCT) in China: Development and Problems. International Education Studies, 9(10), 116-127.
Xing, X. H. (2009). Effectiveness studies of ideological and political theory based on structural equation modeling. Academic Forum, 7, 45-48.
Tải xuống
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .