Phát triển đội ngũ viên chức hành chính theo vị trí việc làm: Nghiên cứu tại Trường Đại học Đồng Tháp

Các tác giả

  • Nguyễn Thị Hồng Uyên Học viên cao học K11, Trường Đại học Đồng Tháp
  • Trương Tấn Đạt Trường Đại học Đồng Tháp

Tóm tắt

To contribute to the implementation of the school development strategy, in addition to the comprehensive development of the teaching staff and management personnel, the development of administrative staff within the school also needs attention. This article evaluates the current situation of the development of administrative staff at Đồng Tháp University according to job positions, based on a survey of 107 subjects, including 40 management officials and 67 administrative staff, along with interviews with 4 management officials and 4 administrative staff. The survey results were processed using a four-level scale to calculate the average score and percentage, which were then analyzed and assessed. The research results indicate that the development of administrative staff according to job positions has been prioritized by the university and has achieved relatively good results. However, there are still some limitations in the areas of planning, training, fostering, evaluating, assigning, mobilizing, and utilizing administrative staff that the university needs to continue to improve and refine. This current situation provides an important foundation for management entities to propose appropriate measures to enhance the quality of administrative staff, thereby contributing to the school's development goals.

Tài liệu tham khảo

Cho, S., Woods, R. H., Jang, S., & Erdem, M. (2006). Measuring the impact of human resource management practices on hospitality firms’ performances. International Journal of Hospitality Management, 25(2), 262-277. https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2005.04.001

Đặng Bá Lãm (1998). Các quan điểm phát triển giáo dục trong thời kì công nghiệp hoá - hiện đại hoá ở nước ta. NXB Giáo dục.

Darling-Hammond, L. (2000). How Teacher Education Matters. Journal of Teacher Education, 51(3), 166-173.

Hoàng Phê (chủ biên, 2019). Từ điển tiếng Việt. NXB Hồng Đức.

Nguyễn Phúc Châu (2010). Quản lí nhà trường. NXB Đại học Sư phạm.

Nguyễn Thị Thanh Hương (2018). Thực trạng công tác phát triển đội ngũ viên chức hành chính đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục tại Trường Đại học Sài Gòn. Tạp chí Giáo dục, 439, 7-11.

Nguyễn Thị Xuân Lộc, Nguyễn Như An (2021). Một số giải pháp phát triển đội ngũ cán bộ, viên chức Trường Đại học Vinh trong giai đoạn hiện nay. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Vinh, 50(1B), 56-62.

Phạm Đình Mạnh (2021). Giải pháp phát triển đội ngũ chuyên viên trường đại học theo tiếp cận vị trí việc làm. Tạp chí Khoa học giáo dục Việt Nam, 38, 13-17.

Quốc hội (2010). Luật Viên chức. Luật số 58/2010/QH12, ban hành ngày 15/11/2010.

Raja Roy Singh (1994). Nền giáo dục cho thế kỉ XXI: Những triển vọng của Châu Á - Thái Bình Dương. Viện Khoa học giáo dục Việt Nam.

Tooranloo, H. S., Azadi, M. H., & Sayyahpoor, A. (2017). Analyzing factors affecting implementation success of sustainable human resource management (SHRM) using a hybrid approach of FAHP and Type-2 fuzzy DEMATEL. Journal of Cleaner Production, 162, 1252-1265. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2017.06.109

Tải xuống

Đã Xuất bản

05.10.2024

Cách trích dẫn

Nguyễn, T. H. U., & Trương, T. Đạt. (2024). Phát triển đội ngũ viên chức hành chính theo vị trí việc làm: Nghiên cứu tại Trường Đại học Đồng Tháp. Tạp Chí Giáo dục, 24(19), 53–58. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/2482

Số

Chuyên mục

Các bài báo