Ứng dụng chuyển đổi số vào hoạt động dạy học: Nghiên cứu thực trạng tại các trường trung học cơ sở thị xã Bến Cát tỉnh Bình Dương

Các tác giả

  • Huỳnh Thị Thanh Tâm Học viên lớp Cao học CH22QL01, Trường Đại học Thủ Dầu Một
  • Tạ Thị Thanh Loan Trường Đại học Thủ Dầu Một

Tóm tắt

Digital transformation is the application of digital technology to innovate all aspects of educational organization and operations: management, teaching, learning, and scientific research. Digital transformation in education is an objective necessity to meet the management and learning needs of leaders, teachers and learners. The article presents the current situation of digital transformation in teaching activities in secondary schools in Ben Cat town, Binh Duong province. Survey results show that the application of digital transformation in teaching activities in secondary schools has initially achieved significant results, and plans have been developed for digital transformation activities in teaching activities according to each school year, build a database to serve teaching. Besides, there are still many limitations such as: the level of application of digital transformation activities in teaching of the majority of teachers has only reached the minimum level, the use of methods and forms in digital transformation activities has not been promoted. rich and diverse. This situation is the basis for proposing management measures to improve the effectiveness of digital transformation in teaching activities at secondary schools in the study area.

Tài liệu tham khảo

Bộ Chính trị (2019). Nghị quyết số 52-NQ/TW ngày 27/09/2019 về một số chủ trương, chính sách chủ động tham gia cuộc Cách mạng công nghiệp lần thứ tư.

Lê Chi Lan (2023). Những yếu tố liên quan đến chuyển đổi số tại các cơ sở giáo dục. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Văn Lang, 05, 56-65.

Lê Chi Lan (2024). Đổi mới hoạt động dạy học đại học trong bối cảnh chuyển đổi số. Tạp chí Giáo dục, 24(số đặc biệt 8), 1-5.

Phòng GD-ĐT thị xã Bến Cát (2023). Kế hoạch số 276/KH-PGDĐT ngày 10/4/2023 về tăng cường ứng dụng công nghệ thông tin và chuyển đổi số trong giáo dục và đào tạo năm 2023, định hướng đến 2025.

Thủ tướng Chính phủ (2020). Quyết định số 749/QĐ-TTg ngày 03/6/2020 phê duyệt “Chương trình chuyển đổi số Quốc gia đến năm 2025, định hướng đến năm 2030”.

Thủ tướng Chính phủ (2022). Quyết định số 131/QĐ-TTg ngày 25/11/2022 phê duyệt Đề án Tăng cường ứng dụng công nghệ thông tin và chuyển đổi số trong giáo dục và đào tạo giai đoạn 2022-2025 và định hướng đến năm 2030.

Vial, G. (2021). Understanding Digital Transformation: A Review and a Research Agenda. In A. Hinterhuber, T. Vescovi, & F. Checchinato (Eds.), Managing Digital Transformation (pp. 13-66). Routledge. https://doi.org/10.4324/ 9781003008637-4

Đã Xuất bản

25.10.2024

Cách trích dẫn

Huỳnh, T. T. T., & Tạ, T. T. L. (2024). Ứng dụng chuyển đổi số vào hoạt động dạy học: Nghiên cứu thực trạng tại các trường trung học cơ sở thị xã Bến Cát tỉnh Bình Dương. Tạp Chí Giáo dục, 24(đặc biệt 10), 278–283. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/2624

Số

Chuyên mục

Các bài báo