Ứng dụng mô hình dạy học kết hợp trong dạy học chủ đề “Hệ vận động”, phần Vật sống, Khoa học tự nhiên 8
Tóm tắt
The article focuses on the application of the blended learning model in teaching the topic “The Musculoskeletal System” in Grade 8 Natural Science. Blended learning is a combination of traditional and online teaching, leveraging modern technology to enhance teaching effectiveness. The article emphasizes the importance of utilizing digital learning resources such as videos, 3D images, and simulations to convey complex content related to the human body, making it easier for students to grasp the material. The study analyzes and synthesizes theories on the blended learning model, while also proposing a lesson design process that ensures a balance between theory and practice. The results indicate that this model not only improves students' self-learning competence and creative thinking but also serves as an effective approach in modern education, especially for subjects requiring a high degree of visualization like Natural Science.
Tài liệu tham khảo
Bộ GD-ĐT (2016). Thông tư số 12/2016/TT-BGDĐT ngày 22/4/2016 về quy định ứng dụng công nghệ thông tin trong quản lí, tổ chức đào tạo qua mạng.
Graham, C. R. (2006). Blended learning systems: Definition, current trends, and future directions. In Handbook of blended learning: Global perspectives, local designs (pp. 3-21). Pfeiffer Publishing.
Kiều Thu Linh, Trần Mỹ Ngọc, Đặng Thị Thu Huệ, Đoàn Thị Thúy Hạnh, Trần Bích Hằng, Phan Thị Thu, Lê Quỳnh Như (2024). Kinh nghiệm quốc tế về xây dựng kế hoạch bài dạy theo mô hình dạy học kết hợp và đề xuất cho Việt Nam. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 20(01), 73-80.
Lê Thị Phượng, Nguyễn Thị Phương Mai (2021). Thiết kế hoạt động dạy học một số chủ đề phần “Sinh học tế bào” (Sinh học 10) theo mô hình dạy học kết hợp. Tạp chí Giáo dục, 509, 35-39.
Mai Sỹ Tuấn (tổng chủ biên). Khoa học tự nhiên 8. NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn Thị Hảo (2022). Thiết kế kế hoạch bài dạy trong dạy học kết hợp trực tuyến và trực tiếp môn Ngữ văn cấp trung học cơ sở theo Chương trình giáo dục phổ thông năm 2018. Tạp chí Khoa học giáo dục Việt Nam, 18(11), 47-53.
Phạm Thị Bích Đào, Nguyễn Thị Thái, Nguyễn Thị Lan Anh, Ngô Hồng Đào (2022). Vận dụng mô hình lớp học đảo ngược trong dạy học trực tuyến kết hợp trực tiếp trong môn Hoá học ở trường trung học phổ thông. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 18(10), 33-38.
Staker, H., & Horn, MB (2012). Phân loại chương trình học kết hợp K-12. Mountain View, CA: Innosight Institute.
Victoria L. Tinio (2003). ICT in Education. http://www.apdip.net/publications/iespprimers/eprimer-edu.pdf
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .