Thiết kế hoạt động dạy học một số chủ đề phần “Sinh học tế bào” (Sinh học 10) theo mô hình dạy học kết hợp

Các tác giả

  • Lê Thị Phượng Trường Đại học Giáo dục - Đại học Quốc gia Hà Nội
  • Nguyễn Thị Phương Mai Trường THPT Chuyên Hưng Yên, tỉnh Hưng Yên

Tóm tắt

Blended learning is a model that blends face-to-face learning and online learning. Blended learning brings together the advantages of these two forms of learning, creating diversity in learning environments and methods, meeting different learning styles, and helping learners acquire knowledge. This paper focuses on research, proposes a design process and organizes teaching some themes in Cell Biology applying blended learning model. With diverse activities designed in the face-to-face learning stages, online learning stages and rich learning resources, blended learning will help students get excited when learning Cell Biology, more interested in Biology learning, contributing to the development of Biology and other general competencies.

Tài liệu tham khảo

Alvarez, S. (2005). Blended learning solutions. In B. Hoffman (Ed.), Encyclopedia of Educational Technology.

Graham, C. R. (2006). Blended learning systems. The handbook of blended learning: Global perspectives, local designs, 3-21.

Hà Thị Hương (2021). Sử dụng mô hình dạy học kết hợp (blended learning) trong dạy học môn Sinh lí người và động vật cho sinh viên ngành Sư phạm Sinh học ở các trường đại học. Luận án tiến sĩ Khoa học Giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

Meltem Eryilmaz (2015). The Effectiveness Of Blended Learning Environments. Contemporary Issues In Education Research.

Staker, H. & M. B. Horn (2012). Classifying K-12 blended learning. Innosight Institute.

Tống Thị Hoạt (2016). Quy trình xây dựng và tổ chức bài học theo hình thức dạy học kết hợp trong dạy học Sinh học ở trường phổ thông. Tạp chí Giáo dục, 384, 50-52; 45.

Trần Thị Huệ, Nguyễn Thị Kim Oanh (2020). Các nguyên tắc cơ bản để thiết kế khóa học ở đại học theo mô hình Blended learning hiệu quả. Tạp chí Giáo dục, 477, 18-22.

Victoria L. Tinio (2003). ICT in Education. http://www.apdip.net/publications/iespprimers/eprimer-edu.pdf

Watson, J. (2008). Blended Learning: The Convergence of Online and Face-to-Face Education. Promising Practices in Online Learning. North American Council for Online Learning.

Đã Xuất bản

05.09.2021

Cách trích dẫn

Lê , T. P., & Nguyễn , T. P. M. (2021). Thiết kế hoạt động dạy học một số chủ đề phần “Sinh học tế bào” (Sinh học 10) theo mô hình dạy học kết hợp. Tạp Chí Giáo dục, 509(1), 35–39. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/218

Số

Chuyên mục

Các bài báo