Thiết kế hoạt động dạy học một số chủ đề phần “Sinh học tế bào” (Sinh học 10) theo mô hình dạy học kết hợp
Tóm tắt
Blended learning is a model that blends face-to-face learning and online learning. Blended learning brings together the advantages of these two forms of learning, creating diversity in learning environments and methods, meeting different learning styles, and helping learners acquire knowledge. This paper focuses on research, proposes a design process and organizes teaching some themes in Cell Biology applying blended learning model. With diverse activities designed in the face-to-face learning stages, online learning stages and rich learning resources, blended learning will help students get excited when learning Cell Biology, more interested in Biology learning, contributing to the development of Biology and other general competencies.
Tài liệu tham khảo
Alvarez, S. (2005). Blended learning solutions. In B. Hoffman (Ed.), Encyclopedia of Educational Technology.
Graham, C. R. (2006). Blended learning systems. The handbook of blended learning: Global perspectives, local designs, 3-21.
Hà Thị Hương (2021). Sử dụng mô hình dạy học kết hợp (blended learning) trong dạy học môn Sinh lí người và động vật cho sinh viên ngành Sư phạm Sinh học ở các trường đại học. Luận án tiến sĩ Khoa học Giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
Meltem Eryilmaz (2015). The Effectiveness Of Blended Learning Environments. Contemporary Issues In Education Research.
Staker, H. & M. B. Horn (2012). Classifying K-12 blended learning. Innosight Institute.
Tống Thị Hoạt (2016). Quy trình xây dựng và tổ chức bài học theo hình thức dạy học kết hợp trong dạy học Sinh học ở trường phổ thông. Tạp chí Giáo dục, 384, 50-52; 45.
Trần Thị Huệ, Nguyễn Thị Kim Oanh (2020). Các nguyên tắc cơ bản để thiết kế khóa học ở đại học theo mô hình Blended learning hiệu quả. Tạp chí Giáo dục, 477, 18-22.
Victoria L. Tinio (2003). ICT in Education. http://www.apdip.net/publications/iespprimers/eprimer-edu.pdf
Watson, J. (2008). Blended Learning: The Convergence of Online and Face-to-Face Education. Promising Practices in Online Learning. North American Council for Online Learning.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .