Sử dụng phương pháp sơ đồ hóa trong dạy học Triết học Mác - Lênin tại các trường cao đẳng, đại học ở Việt Nam hiện nay
Tóm tắt
The diagramming method is an active teaching method that has been widely used by educators in their teaching practices. For the subject Marxist-Leninist Philosophy, which has a unique teaching approach in colleges and universities in Vietnam, its abstract content and the dialectical relationships characteristic of Marxist-Leninist Philosophy require lecturers to employ various teaching methods to achieve their lesson objectives. The effective and proper application of diagramming in teaching Marxist-Leninist Philosophy necessitates specific approaches and processes. This article presents the methods and processes for utilizing the diagramming method in teaching Marxist-Leninist Philosophy. The research findings indicate that the use of diagramming contributes to innovating and further improving the quality of teaching Marxist-Leninist Philosophy in colleges and universities in Vietnam today.
Tài liệu tham khảo
Ban Bí thư Trung ương Đảng (1994). C.Mác và Ph.Ăngghen toàn tập. NXB Chính trị Quốc gia.
Ban Bí thư Trung ương Đảng (2005). V.I. Lênin toàn tập (tập 23). NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật.
Ban Bí thư Trung ương Đảng (2021). Hồ Chí Minh toàn tập (tập 11). NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật.
Hoàng Phê (chủ biên, 2004). Từ điển tiếng Việt. NXB Giáo dục.
Nguyễn Phúc Chỉnh (2005). Phương pháp Grahp trong dạy học sinh học. NXB Giáo dục.
Nguyễn Trọng Khanh, Nguyễn Thị Thanh Huyền (2012). Vận dụng phương pháp sơ đồ hóa trong dạy học phần ứng dụng động cơ đốt trong. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 9, 104-110.
Phan Minh Tiến (2007). Sử dụng sơ đồ trong việc giảng dạy địa lí ở trung học cơ sở. NXB Đại học Sư phạm.
Tony Buzan (2015). Cải thiện năng lực trí não. NXB Tổng hợp Thành phố Hồ Chí Minh.
Viện Ngôn ngữ học (2004). Từ điển tiếng Việt phổ thông. NXB Phương Đông.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .