Giới thiệu hướng tiếp cận Reggio Emilia và ứng dụng trong bối cảnh đổi mới giáo dục mầm non tại Việt Nam
Tóm tắt
Stemming from the requirements of the fundamental and comprehensive innovation in education and training in the context of globalization and international integration, early childhood education in Viet Nam currently seek breakthrough developments, especially teaching approaches in educational activities. This study shows that the Reggio Emilia approach is appropriate for the cause of reforming early childhood education in Vietnam. Applying this approach to learning projects for preschool children at Hoa Thuy Tien Practical Kindergarten has achieved positive results: children were active in discussing, interacting in groups and proposing ideas; creative in developing ideas and designing project activities; proud of the achievements. Teachers’ professional capacity and necessary pedagogical skills were improved. The cooperation between the school and parents was really effective. Thus, it can be affirmed that the application of the Reggio Emilia approach to preschool education innovation in Vietnam is currently the right direction, yielding encouraging results.
Tài liệu tham khảo
Bộ GD-ĐT (2021). Thông tư số 01/VBHN-BGDĐT ngày 13/4/2021 ban hành Chương trình giáo dục mầm non.
Edwards, C., Gandini, L. & Forman, G. (2004). The hundred languages of children - The Reggio Emilia approach - Advanced reflections. Greenwood Publishing Group.
Reggio Emilia Approach. Educational experience in Reggio Emilia has its origins in the late nineteenth century.
Women played a fundamental role in this history. https://www.reggiochildren.it/en/reggio-emilia-approach/
timeline-en/
Rinaldi, C. (2013). Re-imagining childhood - The inspiration of Reggio Emilia education principles in South Australia. Adelaide Thinker in Residence.
Thornton, L. & Brunton, P. (2014). Bringing the Reggio approach to your Early Years Practice (Series adited by Sandy Green). Routledge Publishing.
Trịnh Thị Xim (2021). Một số vấn đề liên quan đến quan điểm xây dựng chương trình giáo dục mầm non Ý (Italia) và đề xuất quan điểm xây dựng chương trình giáo dục mầm non Việt Nam sau 2020. Hội thảo “Đề xuất quan điểm xây dựng chương trình giáo dục mầm non sau 2020”. Bộ GD-ĐT, tr 75-87.
Valentine, M. (1999). The Reggio Emilia Approach to Early Years Education (Early Education Support). Publishing: Learning and Teaching Scotland.
Tải xuống
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .