Một số biện pháp nâng cao kĩ năng ứng dụng công nghệ trong hoạt động học tập của sinh viên đại học

Các tác giả

  • Nguyễn Thị Hồng Điệp Trường Đại học Văn Lang

Tóm tắt

The rapid development of technology necessitates continuous knowledge enhancement and skill acquisition. In addition to equipping students with selfstudy competence, improving technology application skills in learning activities has become increasingly important. This article proposes several specific measures based on key aspects of students' technology application skills, the current state of these skills, and insights gathered from expert interviews. The measures are aimed at providing students with clear objectives, practical content, and implementation requirements to enhance their technology application skills in learning. Research results demonstrate that improving students' technology application skills through teaching and learning activities will contribute to enhancing the overall quality of education and improving students' academic outcomes.

Tài liệu tham khảo

Anderson, T., & Dron, J. (2011). Three generations of distance education pedagogy. International Review of Research in Open and Distance Learning, 12(3), 80-97.

Garrison, D. R., & Vaughan, N. D. (2008). Blended learning in higher education: Framework, principles, and guidelines. Jossey-Bass.

Nguyễn Văn Hải (2020). Nâng cao năng lực sử dụng công nghệ trong học tập tại các trường đại học. Tạp chí Công nghệ Thông tin, 2, 62-68.

Selwyn, N. (2010). Looking beyond learning: Notes towards the critical study of educational technology. Journal of Computer-Assisted Learning, 26(1), 65-73.

Wannapiroon, P. (2014). Development of a research-based blended learning model to enhance students’ research competency and critical thinking skills. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 136, 486-490.

Wilkin, C.L. (2014). Enhancing the AIS curriculum: Integration of a research-led, problem-based learning task. Journal of Accounting Education, 32(2), 185-199.

Zhang, K., & Bonk, C.J. (2018). MOOCs and Open Education in the Global South: Challenges, Successes, and Opportunities. Routledge.

Đã Xuất bản

31.05.2025

Cách trích dẫn

Nguyễn, T. H. Điệp. (2025). Một số biện pháp nâng cao kĩ năng ứng dụng công nghệ trong hoạt động học tập của sinh viên đại học. Tạp Chí Giáo dục, 25(đặc biệt 4), 185–190. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/3744

Số

Chuyên mục

Các bài báo

Các bài báo được đọc nhiều nhất của cùng tác giả