Thiết kế trò chơi kĩ thuật số trong dạy học luyện từ và câu cho học sinh lớp 4

Các tác giả

  • Nguyễn Thị Linh Trường Đại học Cần Thơ
  • Lê Nguyễn Kiều Quyên Sinh viên Khoa Giáo dục Tiểu học K47 - Trường Đại học Cần Thơ

Tóm tắt

In the context of the 4.0 technology revolution, digital transformation in education is taking place strongly and integrating technology into teaching has become an inevitable trend. In this reality, designing digital games has opened up new directions with great potential in teaching, not only creating a lively and intuitive learning environment but also helping students memorize and apply knowledge effectively. This study will focus on introducing the process of designing digital games in teaching vocabulary and sentence practice for 4th grade students. The game design ensures that students can solve vocabulary and sentence structure exercises at different levels, from basic to advanced. This approach helps students develop skills in creating and using vocabulary and sentences appropriately for various communication situations, enabling them to express their thoughts and feelings accurately and confidently.

Tài liệu tham khảo

Bộ GD-ĐT (2018). Chương trình giáo dục phổ thông môn Ngữ văn (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).

Deng, L., Wu, S., Chen, Y., & Peng, Z. (2020). Digital game-based learning in a Shanghai primary-school mathematics class: A case study. Journal of Computer Assisted Learning, 36(3), 709-717.

Juul, J. (2003). The game, the player, the world: Looking for a heart of gameness. In Proceedings of DIGRA 2003 Conference: Level Up.

Koutantou, M., & Rangoussi, M. (2022). Digital Game-Based Learning in Primary School: What Issues Does/Does Not Recent Research Focus on?. 2(CSEDU), 372-383.

Nguyễn Thi Ly Kha, Trịnh Cam Ly (đồng chủ biên), Vũ Thị Ân, Trần Văn Chung, Phạm Thị Kim Oanh, Hoàng Thụy Thanh Tâm (2023). Tiếng Việt 4, tập 1-2, Bộ Chân trời sáng tạo. NXB Giáo dục Việt Nam.

Schaaf, R. L., & Engel, K. (2018). Learning with digital games. Amplify.

Trịnh Thị Phương Thảo, Lê Thị Diễm Quỳnh, Đào Minh Hoàng, Vũ Thanh Tuyết (2022). Thiết kế và sử dụng trò chơi kĩ thuật số trong dạy học môn Toán lớp 6 ở trường trung học cơ sở. Tạp chí Giáo dục, 22(7), 14-18.

Đã Xuất bản

03.10.2025

Cách trích dẫn

Nguyễn, T. L., & Lê, N. K. Q. (2025). Thiết kế trò chơi kĩ thuật số trong dạy học luyện từ và câu cho học sinh lớp 4. Tạp Chí Giáo dục, 25(6), 51–56. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/3963

Số

Chuyên mục

Các bài báo

Các bài báo được đọc nhiều nhất của cùng tác giả