Một số yếu tố ảnh hưởng đến khả năng chấp nhận E-learning: Nghiên cứu trường hợp sinh viên Trường Đại học Công nghệ Đồng Nai
Tóm tắt
In the development of information technology and the current situation of Covid-19, online training (E-learning) has become a global trend. Determining the factors affecting the student's acceptance of learning with
E-learning is essential for the school to come up with appropriate policies and strategies. This paper is based on a survey of 650 students at Dong Nai University of Technology to consider different factors that determine students' E-learning acceptability. Experimental results identified 3 important factors, including: 1) “Usefulness”, 2) “Convenience”, 3) “Ease of use perceptions”. Based on the survey results, a number of different relevant policy implications are proposed.
Tài liệu tham khảo
Atkins, S. S. (2016). The 2016-2021 worldwide self-paced E-Learning market: Global E-Learning market in steep decline. Ambient Insight.
Davis, F. D. (1989). Perceived usefulness, perceived ease of use and user acceptance of information technology. MIS Quarterly, 13(3), 319-339.
Fishbein, M., & Ajzen, I. (1975). Belief, attitude, intention and behavior: An introduction to theory and research. Addison-Wesley, Reading, MA.
MASIE Center (2014). Learning, Technology & Innovation of Elliott Masie, Host & Curator. 95 Washington Street.
Mohammadi, H. (2015). Investigating USErs’ perspectives on e-learning: An integration of TAM and IS success model. Computers in Human Behavior, 45, 359-374.
Nguyễn Trọng Hoài (chủ biên) - Phùng Thanh Bình - Nguyễn Khánh Duy (2008). Dự báo và phân tích dữ liệu trong kinh tế và tài chính. NXB Tài chính.
Park, S. Y., Nam, M. W., & Cha, S. B., (2012). University students' behavioral intention to USE mobile learning: Evaluating the technology acceptance model. British Journal of Educational Technology, 43(4), 592-605.
Lê Hiếu Học, Đào Trung Kiên (2016). Các nhân tố ảnh hưởng tới dự định sử dụng hệ thống E-Learning của sinh viên: Nghiên cứu trường hợp Đại học Bách khoa Hà Nội. Tạp chí Kinh tế & Phát triển, 231, 78-86.
Roca, J. C., & Gagne, M. (2008). Understanding E-Learning continuance intention in the workplace: A self determination theory perspective. Computers in Human Behavior, 24, 1585-1604.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .