Yêu cầu trong thiết kế bài giảng môn Giáo dục học quân sự ở Học viện Chính trị theo hướng dạy học tích cực
Tóm tắt
Military education is a subject with high pedagogical nature, helping to form and develop students’ knowledge and skills in training and educating soldiers, contributing to perfecting the personality of soldiers, pedagogical culture of military cadres. The content of the article clarifies a number of concepts and the necessity of lesson design in Military Education at the Political Academy in the direction of active teaching, thereby proposing a number of requirements in the lesson design of this subject such as: innovation in design objectives, content and design methods; strengthening practical content in the lecture structure in association with training objectives and requirements; attaching importance to the interaction of lecturers in lesson design, especially pedagogical situations, increasing practical applicability and innovating testing and assessment, contributing to the formation of pedagogical skills for students, improving the quality of subject teaching at Political Academy today. The research results help the training management agency, the faculty of pedagogy and the lecturers to apply and improve teaching quality of Military Education at the Political Academy in the current period.
Tài liệu tham khảo
Đảng bộ Học viện Chính trị (2020). Nghị quyết lãnh đạo nhiệm vụ năm học 2020-2021.
Đảng Cộng sản Việt Nam (2021). Văn kiện Đại hội Đại biểu toàn quốc lần thứ XIII (Tập I). NXB Chính trị
Quốc gia - Sự thật.
Đặng Vũ Hoạt (2015). Lí luận dạy học đại học. NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn Thị Hương Liên (2018). Áp dụng phương pháp dạy học tích cực trong giảng dạy môn Giáo dục công dân 11. Tạp chí Giáo dục, 422, 47-49.
Nguyễn Thị Nhân (2018). Đề xuất tiêu chí đánh giá hoạt động thiết kế bài giảng cho sinh viên sư phạm. Tạp chí Giáo dục, 441, 35-39.
Tổng cục Chính trị (2013). Giáo trình Giáo dục học quân sự. NXB Quân đội nhân dân.
Thân Văn Quân (2019). Đổi mới chương trình môn Giáo dục học quân sự ở các trường đại học trong quân đội theo định hướng phát triển năng lực. Tạp chí Giáo dục, 466, 59-62.
Tải xuống
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .