Dạy học nội dung “Thực hành đọc mở rộng văn bản” theo thể loại trong môn Ngữ văn ở trung học phổ thông
Tóm tắt
Extensive reading practice by genre is a new content of the 2018 General Program and Textbooks for the Literature subject in order to develop the independent reading capacity, contributing to the development of students' autonomy and self-study competence. In fact, most teachers have not properly identified the objectives and characteristics of extensive reading lessons compared to the conventional reading lessons, which leads to the lack of measures to organize teaching this content in a reasonable and scientific way. This article aims to identify the objectives and characteristics of extensive reading lessons and proposes measures to organize teaching these lessons at high school level in order to meet the objectives and requirements of the 2018 General Education Program for Literature subject.
Tài liệu tham khảo
Bộ GD-ĐT (2018a). Chương trình giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).
Bộ GD-ĐT (2018b). Chương trình giáo dục phổ thông môn Ngữ văn (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).
Bộ GD-ĐT (2018c). Chương trình giáo dục phổ thông môn Tiếng Anh (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).
Day, R. (2005). Extensive reading in the second language classroom. Cambridge: Cambridge University Press.
Nguyễn Hữu Hoàng (2022). Nghiên cứu về Chương trình Đọc mở rộng: Lí thuyết và thực tiễn. Tạp chí Thiết bị giáo dục, 260(1), 58-61.
Day, R., & Bamford, J. (2002). Top ten principles for teaching extensive reading. Reading in a Foreign Language, 14(2), 136-141.
UNESCO (2017). UNESCO moving forward the 2030 Agenda for Sustainable Development. United Nations Educational Scientific and Cultural Organization, 22. https://en.unesco.org/creativity/sites/creativity/files/247785en.pdf
Tải xuống
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .