Dạy học nội dung “Thực hành đọc mở rộng văn bản” theo thể loại trong môn Ngữ văn ở trung học phổ thông

Các tác giả

  • Hoàng Thị Mai Trường Đại học Hồng Đức

Tóm tắt

Extensive reading practice by genre is a new content of the 2018 General Program and Textbooks for the Literature subject in order to develop the independent reading capacity, contributing to the development of students' autonomy and self-study competence. In fact, most teachers have not properly identified the objectives and characteristics of extensive reading lessons compared to the conventional reading lessons, which leads to the lack of measures to organize teaching this content in a reasonable and scientific way. This article aims to identify the objectives and characteristics of extensive reading lessons and proposes measures to organize teaching these lessons at high school level in order to meet the objectives and requirements of the 2018 General Education Program for Literature subject.

Tài liệu tham khảo

Bộ GD-ĐT (2018a). Chương trình giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).

Bộ GD-ĐT (2018b). Chương trình giáo dục phổ thông môn Ngữ văn (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).

Bộ GD-ĐT (2018c). Chương trình giáo dục phổ thông môn Tiếng Anh (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).

Day, R. (2005). Extensive reading in the second language classroom. Cambridge: Cambridge University Press.

Nguyễn Hữu Hoàng (2022). Nghiên cứu về Chương trình Đọc mở rộng: Lí thuyết và thực tiễn. Tạp chí Thiết bị giáo dục, 260(1), 58-61.

Day, R., & Bamford, J. (2002). Top ten principles for teaching extensive reading. Reading in a Foreign Language, 14(2), 136-141.

UNESCO (2017). UNESCO moving forward the 2030 Agenda for Sustainable Development. United Nations Educational Scientific and Cultural Organization, 22. https://en.unesco.org/creativity/sites/creativity/files/247785en.pdf

Tải xuống

Đã Xuất bản

18.07.2023

Cách trích dẫn

Hoàng , T. M. . (2023). Dạy học nội dung “Thực hành đọc mở rộng văn bản” theo thể loại trong môn Ngữ văn ở trung học phổ thông. Tạp Chí Giáo dục, 23(14), 13–17. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/821

Số

Chuyên mục

Các bài báo