Những yếu tố ảnh hưởng đến kết quả học tập của sinh viên ngành Quản trị nhân sự, Trường Đại học Nguyễn Tất Thành
Tóm tắt
The academic results of students are always affected by many factors. The article researches the effects on the student’s academic learning that are studying in Human Resources at Nguyen Tat Thanh University (NTTU). This research with an inductive approach way using qualitative methods which was carried out using secondary data collection from previous studies, primary data collection by an online survey with a questionnaire with 100 random students of Human Resource Management major (HRM), and a semi-structured interview with 10 lecturers who teaching at the human resources major at NTTU. The results show that many factors affect the learning outcomes of students in the human resources major, especially training programs (73%); next is the learning environment factor (72%). At the same time, career orientation also plays an important role in student success in academics. The study helps managers, lecturers of HRM majors at NTTU, and student's parents to understand the factors affecting students' learning results; thereby, there are solutions to improve the quality of teaching and learning, contributing to improving the higher education quality in order to create a skilled workforce.
Tài liệu tham khảo
Đinh Thị Hóa, Hoàng Thị Ngọc Điệp, Lê Thị Kim Tuyên (2018). Phân tích các nhân tố ảnh hưởng đến kết quả học tập của sinh viên Khoa Kinh tế Trường đại học Đồng Nai. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Đồng Nai, 11, 18-29.
Gabdrakhmanova, R., Garnaeva, G., Nefediev, L., & Khuziakhmetov, A. (2019). Factors Affecting the Quality of Learning Outcome in a Higher Educational Institution. In ARPHA Proceedings. IFTE 2019 - V International Forum on Teacher Education. Pensoft Publishers. https://doi.org/10.3897/ap.1.e0881
Goh, C., Leong, C., Kasmin, K., Hii, P., Tan, O. (2017). Students’ Experiences, Learning Outcomes and Satisfaction in e-Learning. Journal of e-Learning and Knowledge Society, 13(2), 117-128. https://doi.org/10.20368/1971-8829/1298
Irawan, A. P., Erdiansyah, R., Anggarina, P. T., & Patrick, K. C. (2021). Factors affecting the improvement of human resource competence in adapting and facilitating learning changes in higher education. Proceedings of the International Conference on Economics, Business, Social, and Humanities (ICEBSH 2021) https://doi.org/10.2991/assehr.k.210805.223
Ko, J. W., Park, S., Yu, H. S., Kim, S.-J., & Kim, D. M. (2016). The Structural Relationship Between Student Engagement and Learning Outcomes in Korea. The Asia-Pacific Education Researcher, 25, 147-157. https://doi.org/10.1007/s40299-015-0245-2
Lê Đình Hài (2016). Ứng dụng phương pháp phân tích nhân tố khám phá trong việc xác định các nhân tố ảnh hưởng đến kết quả học tập của sinh viên Khoa Kinh tế và Quản trị kinh doanh, Trường Đại học Lâm nghiệp. Tạp chí Khoa học và Công nghệ Lâm nghiệp, 2, 142-152.
Nguyễn Trọng Nhân, Trương Thị Kim Thủy (2014). Những nhân tố ảnh hưởng đến động cơ học tập của sinh viên ngành Việt Nam học, Trường Đại học Cần Thơ. Tạp chí Khoa học (Phần C: Khoa học Xã hội, Nhân văn và Giáo dục), Trường Đại học Cần Thơ, 33, 106-113.
Nortvig, A. M., Petersen, A. K., & Balle, S. H. (2018). A Literature Review of the Factors Influencing E-Learning and Blended Learning in Relation to Learning Outcome, Student Satisfaction and Engagement. The Electronic Journal of e-Learning, 16, 46-55.
Phạm Thị Hạnh (2020). Phát triển, nâng cao chất lượng nguồn nhân lực trong bối cảnh cuộc Cách mạng công nghiệp lần thứ tư. Tạp chí Cộng sản. https://www.tapchicongsan.org.vn/web/guest/van_hoa_xa_hoi/-/2018/815949/phat-trien%2C-nang-cao-chat-luong-nguon-nhan-luc-trong-boi-canh-cuoc-cach-mang-cong-nghiep-lan-thu-tu.aspx
Phan Thị Hồng Thảo, Nguyễn Huyền Trang, Nguyễn Thu Hà (2020). Các nhân tố ảnh hưởng đến kết quả học tập của sinh viên: Nghiên cứu trường hợp tại Học viện Ngân hàng - Phân viện Bắc Ninh. Tạp chí Khoa học và Đào tạo Ngân hàng, Học viện Ngân hàng, 21, 69-80.
Sajirun, A., Falcasantos, C., Abrasaldo, D., Rebollos, I., Villahermosa, J., Bondiogan, J., Acosta, Q., & Handang, J. (2022). Factors Affecting the Learning Outcomes of College Students during Online Class. Jurnal Pendidikan Progresif, 12(3), 1137-1153. https://doi.org/10.23960/jpp/v12.i3.202212
Võ Văn Việt, Đặng Thị Thu Phương (2017). Các nhân tố cơ bản ảnh hưởng đến kết quả học tập của sinh viên. Tạp chí Khoa học: Nghiên cứu Giáo dục, Đại học Quốc gia Hà Nội, 33(3), 27-34.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .