Xây dựng ngữ liệu dạy học từ ngữ (Tiếng Việt 2) theo hướng phát triển năng lực cho học sinh trên phần mềm Quizlet
- Từ khóa:
- Quizlet
- vocabulary
- development
- competence
Tóm tắt
At the elementary level, writing paragraphs plays an extremely important role in teaching and learning Vietnamese. At the age of just learning to read paragraphs and not having too much vocabulary experience, grade 2 students have difficulty using vocabulary to create paragraphs. This article selects and develops the “word” corpus in the content of the 2nd grade Vietnamese teaching program, applying Quizlet software to perform the above exercises as a teaching experiment towards competence development for elementary school students. Research results show that applying Quizlet software to build a vocabulary system helps students easily grasp learning content, creates flexibility for teachers in teaching and promote learners' proactive grasp of knowledge.. From there, it is expected to develop specific competencies in the Literature Practice subject in the direction of developing qualities and competence of the 2018 General Education Program.
Tài liệu tham khảo
Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom's taxonomy of educational objectives: complete edition. Addison Wesley Longman, Inc.
Bloom, B. S., Engelhart, M. D., Furst, E. J., Hill, W. H., & Krathwohl, D. R. (1956). Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals. Handbook 1: Cognitive domain (pp. 201-207). New York: McKay.
Bueno-Alastuey, M. C., & Nemeth, K. (2022). Quizlet and podcasts: effects on vocabulary acquisition. Computer Assisted Language Learning, 35(7), 1407-1436.
Bùi Mạnh Hùng (tổng chủ biên), Trần Thị Hiền Lương (đồng chủ biên), Đỗ Hồng Dương, Vũ Thị Thanh Hương, Vũ Thị Lan, Nguyễn Thị Ngọc Minh, Trần Kim Phượng (2021). Tiếng Việt 2, tập 1, bộ Kết nối tri thức với cuộc sống. NXB Giáo dục Việt Nam.
Bùi Mạnh Hùng (tổng chủ biên), Trần Thị Hiền Lương (đồng chủ biên), Lê Thị Lan Anh, Trịnh Cẩm Lan, Chu Thị Phương, Đặng Thị Hảo Tâm (2021). Tiếng Việt 2, tập 2, bộ Kết nối tri thức với cuộc sống. NXB Giáo dục Việt Nam.
Chien, C. W. (2013). Perception and Practice of Taiwanese EFL Learners' Making Vocabulary Flashcards on “Quizlet”. International association for development of the information society.
Crandell, E. R. (2017). Quizlet flashcards for the first 500 words of the Academic Vocabulary List. Brigham Young University.
Lã Phương Thúy (2019). Ứng dụng phần mềm Storymap trong dạy học đọc hiểu thể loại kí ở trường trung học phổ thông. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 18, 72-77.
Nguyễn Minh Thuyết (tổng chủ biên kiêm chủ biên), Nguyễn Thị Bích Hà, Trần Mạnh Hưởng, Đặng Kim Nga, Nguyễn Thị Tố Ninh (2021). Tiếng Việt 2 (tập 1, bộ Cánh Diều). NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
Nguyễn Minh Thuyết (tổng chủ biên kiêm chủ biên), Hoàng Hòa Bình, Nguyễn Khánh Hà, Hoàng Thị Minh Hương, Trần Bích Thủy, Lê Hữu Tỉnh (2021). Tiếng Việt 2 (tập 2, bộ Cánh Diều). NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
Nguyễn Thanh Mai Thy (2021). Thúc đẩy động cơ học từ vựng cho sinh viên sử dụng ứng dụng Quizlet. Tạp chí Công thương điện tử. https://tapchicongthuong.vn/bai-viet/thuc-day-dong-co-hoc-tu-vung-cho-sinh-vien-su-dung-ung-dung-quizlet-85374.htm
Nguyễn Thị Ly Kha (chủ biên), Nguyễn Thị Thu Huyền, Trịnh Cam Ly, Phạm Thị Kim Oanh, Bùi Thanh Truyền, Nguyễn Thị Xuân Yến (2022). Tiếng Việt 2 (tập 1, bộ Chân trời sáng tạo). NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn Thị Ly Kha (chủ biên), Nguyễn Thành Bảo Ngọc, Trịnh Cam Ly, Nguyễn Lương Hải Như, Phạm Thị Kim Oanh, Bùi Thanh Truyền, Nguyễn Thị Xuân Yến (2022). Tiếng Việt 2 (tập 2, bộ Chân trời sáng tạo). NXB Giáo dục Việt Nam.
Võ Thị Kim Thảo (2023). Ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học tiếng Anh theo định hướng phát triển năng lực người học. Tạp chí Thiết bị giáo dục Việt Nam, 2(289), 49-51.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .