Xây dựng bài tập “Mở rộng vốn từ tả người” cho học sinh lớp 5 trên phần mềm Padlet theo định hướng phát triển năng lực
Tóm tắt
Educational innovation to meet the increasing demands of modern society is an inevitable trend, posing many challenges for researchers, managers, and teachers. In that context, integrating information technology into the teaching process is necessary to improve the quality of education. This article proposes to develop exercises “Expanding vocabulary to describe people” for 5thgrade students, deployed on the Padlet platform, as a form of experimental teaching in capacity development. The Padlet application supports access to knowledge intuitively and vividly and creates conditions for students to practice their language skills flexibly and proactively. Designing exercises in a digital environment contributes to innovating teaching methods, helping teachers easily organize active language activities while stimulating students' interest in learning. Through this, students can practice specialized vocabulary for descriptive essays and participate in interactive and entertaining learning experiences.
Tài liệu tham khảo
Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R. (2001). A Taxonomy for Learning, Teaching and Assessing: A Revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives: Complete Edition. New York: Longman.
Bernd Meier, Nguyễn Văn Cường (2022). Lí luận dạy học hiện đại - Cơ sở đổi mới mục tiêu, nội dung và phương pháp dạy học. NXB Đại học Sư phạm.
Bloom, B. S. (1956). Taxonomy of educational objectives, handbook I: The cognitive domain. New York: David McKay Co Inc.
Bộ GD-ĐT (2018). Chương trình giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).
DeWitt, D., Alias, N., & Siraj, S. (2014), The design and development of a collaborative mLearning prototype for Malaysian secondary school science. Educational Technology Research and Development, 62(4), 461- 480.
Đỗ Ngọc Thống (chủ biên), Đỗ Xuân Thảo, Phan Thị Hồ Điệp, Lê Phương Nga (2018). Dạy học phát triển năng lực môn Tiếng Việt tiểu học. NXB Đại học Sư phạm.
Nghiêm Xuân Huy, Tôn Quang Cường, Nguyễn Việt Anh, Bùi Vũ Anh, Phùng Xuân Dự, Ngô Tiến Nhật, Nguyễn Minh Ngọc, Nguyễn Đức Phường (2019). Cẩm nang ứng dụng công nghệ thông tin trong giảng dạy. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Nguyễn Thị Thu Tính, Nguyễn Thị Dung, Phạm Mai Phương (2024). Sử dụng một số phần mềm công nghệ số trong dạy học “Luyện tập về danh từ” - môn Tiếng Việt cho học sinh lớp 4. Tạp chí Giáo dục, 24(số đặc biệt 12), 52-57.
Võ Thị Kim Thảo (2023). Ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học tiếng Anh theo định hướng phát triển năng lực người học. Tạp chí Thiết bị giáo dục Việt Nam, 289(2), 49-51.
Weinert, F. E. (2001). Concept of Competence: A Conceptual Clarification. In D. S. Rychen, & L. H. Salganik (Eds.), Defining and Selecting Key Competencies (pp. 45-65). Seattle, WA: Hogrefe and Huber Publishers.
Weller, A, (2013). Learning in science education. Research in Teacher education, 3(2), 40-46.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .