Rèn luyện kĩ năng thuyết trình cho học sinh qua dạy học nói - nghe “Giới thiệu một cuốn sách” (Ngữ văn 8)
Tóm tắt
Training to form and develop students' linguistic and literary competence to meet the 2018 General Education Program is a concern of many teachers in high schools; especially when the program emphasizes reading, writing, speaking and listening skills. In an educational context that prioritizes innovating teaching methods and fostering skills for learners, practicing presentation skills in teaching speaking and listening is very necessary. Therefore, this article proposes a process for training presentation skills for 8th grade students through teaching speaking - listening “Introducing a book” (Literature 8, Canh Dieu book series). By using active teaching methods combined with learning forms appropriate to the subject's characteristics, teachers help students have means of communication and tools to effectively implement educational goals. Furthermore, training students in presentation skills through teaching speaking and listening also develops speaking and listening abilities in Literature in particular and in life in general.
Tài liệu tham khảo
Bộ GD-ĐT (2018). Chương trình giáo dục phổ thông môn Ngữ văn (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).
Bradbury, A. J. (2006). Successful presentation skills (Vol. 111). Kogan Page Publishers.
Dương Thị Liễu (chủ biên, 2011). Kĩ năng thuyết trình. NXB Đại học Kinh tế Quốc dân.
Gupta, S. (2008). Communication skills and functional grammar. Firewall Media.
Hoàng Phê (chủ biên, 2000). Từ điển tiếng Việt. NXB Đà Nẵng.
Leonchiev, A. N. (1989). Hoạt động ý thức nhân cách (Phạm Hoàng Gia dịch). NXB Giáo dục.
Nguyễn Minh Thuyết (tổng chủ biên), Đỗ Ngọc Thống (chủ biên), Đỗ Thu Hà, Nguyễn Phước Hoàng, Phạm Thị Thu Hương, Nguyễn Phước Bảo Khôi, Nguyễn Văn Lộc, Vũ Thanh (2023). Ngữ văn 8 (tập 2, bộ Cánh Diều). NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
Phạm Thị Thu Hương (chủ biên), Đoàn Thị Thanh Huyền, Nguyễn Thế Hưng, Trịnh Thị Lan, Lê Thị Minh Nguyệt, Trần Hoài Phương, Phan Thị Hồng Xuân (2022). Giáo trình xây dựng kế hoạch dạy học môn Ngữ văn. NXB Đại học Sư phạm.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .