Ứng dụng trí tuệ nhân tạo (AI) trong dạy học môn Giáo dục quốc phòng và an ninh: cơ hội và thách thức
Tóm tắt
In today's educational context, the application of artificial intelligence (AI) in teaching National Defense and Security Education in high schools has become a prominent trend. AI not only brings new teaching methods but also contributes to creating a more flexible, effective and attractive learning environment for students. Technologies such as ChatGPT, Infographics and Virtual Reality (VR) facilitate the transmission of knowledge in a vivid way, thereby stimulating students' interest and motivation to learn. Based on the theoretical basis, the article analyzes the opportunities and challenges in the process of applying artificial intelligence (AI) in teaching National Defense and Security Education. The flexibility in integrating AI into the curriculum will allow teachers and students to fully exploit the potential of technology, promote outstanding advantages in improving education quality, build a comprehensive and sustainable education system, and meet the learning and independent development needs of each individual in society.
Tài liệu tham khảo
Barr, A., & Feigenbaum, E. A. (1982). The Handbook of Artificial Intelligence. Stanford University. Deterding, S., Dixon, D., Khaled, R., & Nacke, L. (2011). From game design elements to gamefulness: defining” gamification”. In Proceedings of the 15th international academic MindTrek conference: Envisioning future media environments (pp. 9-15).
Nguyễn Thị Thanh Bình (2023). Phát triển ứng dụng trí tuệ nhân tạo - AI trong giáo dục Đại học tại Trường Đại học Công đoàn. Tạp chí Nghiên cứu khoa học công đoàn, 32, 51-55.
Russell, S., Norvig, P. (2021). Artificial intelligence: A modern approach (4th ed.). Pearson.
Shawabakah (2017). Exploring the impact of artificial intelligence on teaching and learning in higher education. Research and Practice in Technology Enhanced Learning, 15, 35-39. https://telrp.springeropen.com/articles/ 10.1186/s41039-017-0062-8
Thái Vân (2024). Ứng dụng công nghệ trong quản lí, giảng dạy giúp giáo viên, lãnh đạo trường bớt việc. Tạp chí điện tử Giáo dục Việt Nam. https://giaoduc.net.vn/ung-dung-cong-nghe-trong-quan-ly-giang-day-giup-gv-lanh-dao-truong-bot-viec-post246164.gd
Thủ tướng Chính phủ (2022). Quyết định số 131/QĐ-TTg ngày 25/01/2022 phê duyệt Đề án “Tăng cường ứng dụng công nghệ thông tin và chuyển đổi số trong giáo dục và đào tạo giai đoạn 2022-2025, định hướng đến năm 2030”.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .