Thực trạng quản lí xây dựng môi trường học tập tích cực ở các trường tiểu học thành phố Biên Hoà, tỉnh Đồng Nai
Tóm tắt
In the context of educational reform and the growing trend toward developing a learner-centered educational environment, building a positive learning environment in primary schools plays a pivotal role in enhancing the quality of education. This study aims to explore the current situation and factors affecting the management of building a positive learning environment in primary schools in Bien Hoa city, Dong Nai province; thereby proposing appropriate management measures. The survey results show that the level of implementation of active learning environment management measures in primary schools in Bien Hoa is quite high, but the effectiveness remains suboptimal. The factors affecting the active learning environment management include subjective factors (awareness and competence of school leaders and teachers, school culture) and objective factors (the collaboration between families - schools and the community, and teacher remuneration policies). Among these, the collaboration between families, schools, and community exerts the most significant influence. The findings of this study provide a foundation for proposing management strategies aimed at improving the effectiveness of building positive learning environments in primary schools within the region.
Tài liệu tham khảo
Baliana (2023). The contribution of positive thinking skills to students' learning outcomes. Mapan-journal of Metrology Society of India. https://doi.org/10.24252/mapan.2023v11n1a7
Cheng, X. (2022). The Hope of Positive Behavior Interventions and the School Climate. Science Insights Education Frontiers, 12(1), 1603-1604.
Đặng Thị Thuý Hằng (2019). Phát triển môi trường học tập thân thiện cho học sinh trong nhà trường phổ thông. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 13, 49-53.
Đỗ Quốc Quyết (2022). Biện pháp quản lí xây dựng môi trường dạy học tích cực tại Trường trung học cơ sở Thanh Vân, huyện Tam Dương, tỉnh Vĩnh Phúc. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Thủ đô Hà Nội, 61, 105-115.
Julien, G. (2023). Creating a positive learning envirinment. American Research Journals, 9(1), 73-80. https://doi.org/10.21694/2378-7031.23012
Nguyễn Huỳnh Anh Thư (2024). Quản lí xây dựng môi trường học tập tích cực, sáng tạo cho học sinh các trường tiểu học tỉnh Bình Dương. Tạp chí Thiết bị giáo dục, 2(319), 371-373.
Pan, X. F., Tan, L., & Song, K. Q. (2001). The relationship between the mental health of junior middle school students and school psychological atmosphere. Journal of Health Psychology, 2001(4), 267-269.
Phạm Minh Hạc (1986). Một số vấn đề về giáo dục và khoa học giáo dục. NXB Giáo dục.
Pickett, L., & Fraser, B. (2010). Creating and assessing positive classroom learning environments. Childhood Education, 86(5), 321-326.
Soliman, N. (2017). Creating a positive learning classroom environment. LAP LAMBERT Academic Publishing.
Thompson, N. E., & Wheeler, J. P. (2010). Learning environment: Creating and implementing a safe, supportive learning environment. National Standards for Teachers of Family and Consumer Sciences, 235.
Trần Kiểm (2008). Những vấn đề cơ bản của Khoa học quản lí giáo dục. NXB Đại học Sư phạm.
Zhou, A. B., Guan, X. L., Ahmed, M. Z., Ahmed, O., Jobe, M. C., & Hiramoni, F. A. (2021). An analysis of the influencing factors of study engagement and its enlightenment to education: Role of perceptions of school climate and self-perception. Sustainability, 13(10), 1-11. https://doi.org/10.3390/SU13105475
Tải xuống
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .