Phát triển kĩ năng trao đổi, thảo luận khi thuyết trình cho sinh viên thông qua bài tập ngữ dụng học: Một nghiên cứu tại Trường Đại học Sài Gòn
Tóm tắt
Based on the requirements, training objectives and expected outcomes for students, developing pedagogical communication skills, specifically presentation skill in the learning process is essential. On the other hand, Pragmatics taught at the undergraduate level in the primary teacher training industry not only provides theoretical knowledge but also helps learners apply it to real-life situations and their future careers. This article presents the principles and process of developing Pragmatics exercises to develop exchanging, discussing, and interacting skills when presenting to pedagogical students. Thereby, it shows that the integration of teaching Pragmatics and developing communication and presentation skills particularly for pedagogical students is an achievable goal. As an end result, students both master the knowledge of the module and apply it flexibly and appropriately for the tasks of current learners and also in the future.
Tài liệu tham khảo
Dale Carnegie (2011). Nghệ thuật nói trước công chúng. NXB Văn hóa - Thông tin. Đinh Trọng Lạc, Nguyễn Thái Hòa (1995). Phong cách học tiếng Việt. NXB Giáo dục.
Đỗ Hữu Châu (2007). Đại cương Ngôn ngữ học. NXB Giáo dục.
Đỗ Thu Hà (2014). Xây dựng hệ thống bài tập phát triển kĩ năng nói cho sinh viên Sư phạm ở học phần Tiếng Việt thực hành. Luận án tiến sĩ Khoa học giáo dục, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.
Hoàng Thị Anh (1992). Kĩ năng giao tiếp sư phạm của sinh viên. Luận án phó tiến sĩ Khoa học Sư phạm - Tâm lí, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội I.
Nguyễn Hiến Lê (2012). Nghệ thuật nói trước công chúng. NXB Tổng hợp Thành phố Hồ Chí Minh. Nguyễn Văn Hộ (2002). Lí luận dạy học. NXB Giáo dục.
Trần Thị Lam Thủy (chủ biên), Nguyễn Thị Thu Hằng, Trịnh Cam Ly, Phạm Kim Oanh (2019). Giáo trình Phong cách học, Ngữ dụng học. NXB Văn hóa - Thông tin.
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép

Tác phẩm này được cấp phép theo Ghi nhận tác giả của Creative Commons Giấy phép quốc tế 4.0 .